Omega Constellation fake/echt?

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum, omegafan en op zoek naar Constellation.
Nu heb ik er één te koop zien staan met de volgende kenmerken:

http://i291.photobucket.com/albums/ll305/jack73_photo/omega.jpg

  • geheel stalen band, stalen kast
  • quartz uurwerk
  • een witte wijzerplaat, deze heeft het opschrift Omega + logo aan de bovenkant, en aan de onderkant alleen het woord Constellation.
    De uren worden aangeduid met puntjes. Geen steentjes maar puntjes van zoals ik het kan inschatten hetzelfde materiaal als de lichtgevende wijzers.

Wie kan me vertellen welk model dit is en uit welk jaar ongeveer?
Alle Constellations die ik heb gezien hebben een wijzerplaat met streepjes voor de aanduiding van de uren.

Wat zijn kenmerken van echtheid of juist niet?

Het horloge heeft geen papieren, geen doos. Heeft een beurt gehad bij een niet omegadealer en daar is geen bon meer van. Kortom het heeft de schijn tegen.
Toch heb ik niet het idee dat de verkoper onbetrouwbaar is (particulier).

Wie kan me helpen?

Jack

Dit model is de wat plattere hoekigere versie.
Ik kom ze in de winkel wel vaker tegen voor batterijwissel.
Geen idee van welk jaar, maar schat zelf van de jaren 80 - 90.

Bij de zes hoort volgens mij op z’n minst ‘Swiss Made’ te staan en volgens mij zie ik niets. Is de prijs te mooi om waar te zijn? Dan is het dat waarschijnlijk ook. Wat ook kan is om voor de koop samen met de verkoper naar een Omega dealer gaan om de echtheid van het horloge vast te laten stellen.
Het feit alleen dat de verkoper een particulier is is geen garantie voor de echtheid van het horloge.
Dus eerst langs de Omegadealer met dit horloge.

Groeten, Tom Vreeken.

http://cgi.ebay.nl/Omega-Constellation-Damenarmbanuhr_W0QQitemZ160026402975QQihZ006QQcategoryZ12257QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.nl/OMEGA-CONSTELLATION-AUTOMATIC-HERREN-CHRONOMETER-v-1986_W0QQitemZ230236292311QQihZ013QQcategoryZ12257QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem#ebayphotohosting

Beiden met stipjes op de plaat

Dat swiss made kun je op de foto niet ziien, omdat ie schuin van voren genomen is en de bezel hier precies overheen valt.

OK, dan blijft de gang naar de Omegadealer over.

Groeten, Tom Vreeken.

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb inderdaad als voorgesteld om langs de omegadealer te gaan, ik wacht op zijn reactie.

Prijs is 300,- volgens mij redelijk en zeker niet te mooi om waar te zijn.

Jack

Hou ons op de hoogte…

Groeten, Tom Vreeken.

Helaas, de verkoper heeft het voor 25 euro meer verkocht aan iemans die geen vragen stelde over de echtheid.

Behalve dat ik nu het horloge niet heb wetwn we dus ook niet of het nu echt of fake was… Jammer, that’s life

Jack

Nu maar wachten op de voldende kans:)

Vandaag een Omega Seamaster 600 gekocht. Volledig gerestaureerde handopwinder.
Voor een hele mooie prijs voor een horloge in die staat.
Leek te mooi om waar te zijn dus gauw opengemaakt…een prachtig origineel 601 uurwerk in visueel prachtige staat.

Weer een schitterende Omega voor mijn verzameling…