Omega Constellation Globemaster advies gevraagd?

Prijs op Catawiki was 3700 EUR zonder kosten en mijn voorstel was zelfde bedrag via Chrono… Win win voor ons beide. Komt enkel nog 50 EUR verzending bij, dus 3750 EUR. :slight_smile:
Prijs is goed, maar inderdaad, met 1 foto op Chrono heb je achteraf geen stok achter de deur.
Benieuwd naar de verdere reactie van de verkoper…

Dat is zo. En zat even te kijken net; op c24 gewoon een handelaar met plenty aanbod en nog meer prima reviews. Dus dat is weer positief. Op basis daarvan, als hij wat foto’s wil toevoegen voor de volledigheid, dan zie ik niet echt rode vlaggen meer.

1 like

De foto’s zijn inderdaad vrij matig dus lastig te beoordelen. Ik begon ook te twijfelen.
Maar heb even vergeleken met mijn eigen Globemaster en die kastranden zien er dan voor mij niet anders uit dan het origineel.

2 likes

Ik heb extra foto’s gekregen, maar…
Wie ziet het? :slight_smile:
Eerste foto van Catawiki, gevolgd door één van de extra foto’s vandaag ontvangen!
Het vertrouwen in de aanbieder is weg alleszins…

1 like

Tja, wat mij opvalt is dat bij de mijne de schroefjes van het deksel dieper erin lijken te liggen.
Het kastpootje ‘linksboven’ op de onderste foto lijkt afgerond. En waar de zwarte vlek zat in de eerste foto, vind ik het serienummer nu niet goed zichtbaar. Nog altijd geen beste foto trouwens.
Verder kan ik je maar één advies geven, dat ik zelf ook altijd aanhoud: “bij twijfel niet inhalen”.

1 like

Zijn foto’s van 2 verschillende horloges. De inkeping van de schroeven van de caseback staan anders en het is een andere, meer versleten lederen band. Ook de stiksels zijn anders.
Heb gevraagd achter een verklaring. Ben benieuwd! Maar kopen ga ik sowieso niet meer doen.

Update…

2 likes

Heel verstandig.

1 like

Buy the seller, oftewel geeft de verkoper je een goed en vertrouwd gevoel?
Gelukkig heb je die conclusie zelf ook reeds getrokken.

1 like

Je hebt toch gewoon 14 dagen zonder vragen retour op C24?

Zag die stand van de schroeven al inderdaad. Maar als je verder kijkt zie je meer denk ik. Op horloge 2 zie ik bijvoorbeeld geen serienummer, maar ook de gravure ‘stainless steel’ op/bij de lug zie ik bij horloge 2 amper terug. En zo zijn er meer kleine details. Het kan natuurlijk zijn dat de band is verwisseld, de deksel open is geweest etc. Maar het telt wel op… Lekker verder kijken zou ik zeggen. Maar wel even laten weten hoe deze soap is afgelopen natuurlijk :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Doe nou niet te moeilijk en ga voor de versie van Zeit hierboven die @R_B aangaf. Bellen, onderhandelen of voorstel via Chrono en kijken hoever je komt. Is ook van de Chrono familie…

Bedoel je dan het serienummer op het uurwerk of op de kast, bij het eerste zit die op de 2de foto verborgen achter de rotor, bij het laatste is de foto niet scherp genoeg om dat met zekerheid te zeggen.

1 like

Op de kast. Die op het uurwerk is bij de catawiki foto blurry zichtbaar en zit bij horloge 2 achter de rotor. Die op de kast is bij de catawiki foto met zwart weggelakt, maar is bij horloge 2 niet of amper te zien

Maar met al die vragen die dit horloge oproept ga ik weer naar m’n initiële mening; lekker laten liggen

2 likes

Niet meer. Was vroeger zo, maar inmiddels sinds 2022 weer onafhankelijk. Mail ZA gewoon even, zijn super fijne mensen, helpen je snel, goede service (ook in het geval van garantie). Dikke aanrader.

Na bijna 2 weken niets meer te horen vandaag een reactie met een aantal foto’s van de “juiste” (redelijk gebruikte) band. :smirk:

Mijn reactie…

Het is blijkbaar gebruikelijk om even de kast te openen tijdens vervangen van een bandje… :sweat_smile:

Zo… Daarmee stopt mijn conversatie met de aanbieder (die ik niet aanbeveel) en in het topic hier. De zoektocht gaat verder…

2 likes

Staat niet bij dat dat tijdens het vervangen is gedaan. En het openen an sich is niets vreemds imho :slight_smile:

Succes met de zoektocht.

:arrow_down:

Sowieso was dit topic in sommige reacties al over het randje want ervaringen met platformen en/of verkopers buiten HF zijn niet toegestaan zoals we weten.