Omega Constellation Globemaster advies gevraagd?

Avond!

Geboden op deze via, jawel Catawiki… :monkey_face::grin:

https://www.catawiki.com/nl/l/102225894-omega-globemaster-130-33-39-21-02-001-heren-2020

Minimumprijs niet behaald maar verkoper biedt horloge toch aan. Beter die laatste verhoging met 200 EUR niet gedaan! :smirk:

Anyway… Ben geen Catawiki fan maar horloge ziet er oké uit. Alleen lijkt de fluted bezel niet scherp… Gepolijst?
Moet horloge uit 2020 al niet de nieuwe houten doos hebben?

Graag advies.

Dankjewel alvast!
Jan

PS. Dress watch met lichte dial... Misschien al prijs dan! :sweat_smile:

Veel dezelfde foto’s en dan een foto met een grote zwarte vlek:

Waarom die zwarte vlek?

2 likes

Serienummer neem ik aan?

Die rode doos lijkt me erbij gezocht ja.

Die bezel ziet er mij niet gepolijst uit, denk dat de hoek op sommige foto’s het zo laat kijken.

1 like

Yes.

Moet idd de houten doos bij zitten. Vind de rest er wel oké uitzien.

Heb ‘m zelf ook gehad. Leuk horloge.

1 like

Mag ik hier vermelden voor hoeveel ik ze kan kopen?

Op de kast staat inderdaad het serienummer dat dan niet leesbaar is maar de verkoper heeft er niet aan gedacht dat Omega ook hetzelfde nummer op het uurwerk heeft staan.

Dit nummer ingevuld op de service site van Omega en het nummer hoort bij de referentie 130.33.39.21.02.001.

Box die erbij hoort: Watchbox New Gent 2.0

Doe verder geen uitspraken over de echtheid.

4 likes

Oh dankjewel! Had ik niet gezien!!!
Welke box is dat die New Gent? De houten dan?

Kan natuurlijk ook gewoon kloppen, horloge in 2020 gekocht maar ouder? Staat er namelijk 1 op chrono uit 2018 met rode box waarbij het serienummer ook met 877 begint.

1 like

Tuurlijk.

1 like

3700 EUR zonder kost en verzending. Dus in totaal ca. 4100 EUR. Niet te gek, toch?

Had zo moeten stoppen op 3500 EUR eh! :smirk::smile: Maar dan misschien dat voorstel niet gehad… :man_shrugging:

Zou niet durven zeggen of dat hoog of laag is. Die van mij verkocht ik voor 3750 full set. Dat is echter wel een jaar of 5 geleden.

1 like

De mijne nieuw gekocht in januari 2019 en kwam met de houten box.

2 likes

Voor dat geld zou ik nooit op catawiki kopen. Wat betreft die rode box; die heb je er zo bij gescharreld als je een kaal horloge hebt, dus dar zou ik geen euro extra waarde voor rekenen. En de foto’s zijn niet heel goed, maar de randen van de kast zien er niet heel scherp uit naar mijn idee. Dat zouden ze wel moeten zijn, dus ik vermoed licht gepolijst.

Ik zou nog eens op c24 kijken. Voor een tikkeltje meer staan ze gewoon in Europa te koop. Beetje onderhandelen, of via de naam van de handelaar kijken of ze een eigen site hebben en vragen of ze hem daar voor 10% minder (de c24 marge) willen verkopen. Staat er ook één in Japan voor ong. 3k op, kan ook nog. Op die manieren kun je altijd terug als er iets niet goed is. Bij catawiki heb je dikke pech als er iets niet klopt. :man_shrugging:t3:

1 like

Oh, maar ik zeg ook zeker niet dat het wel of niet klopt :sweat_smile:

1 like

Ook al op Chrono gekeken ja. En inderdaad voor 400, 500 EUR meer daar te koop. Catawiki optie ga ik sowieso niet doen. Handelaar al geconteerd en zou ook via Chrono het horloge willen verkopen…
Foto´s zijn inderdaad niet top maar twijfel ook over de scherpte van de bezel. Alhoewel het ook door de foto kan zijn, want op sommige foto´s met inzoomen zien de “kartels” er wel oké uit…

Genoemde bezel ‘kartels’ zijn gemaakt van tungsten. Dat materiaal is vanwege de hardheid enerzijds vrij lastig te beschadigen, maar evengoed lijkt me dat lastig goed te polijsten met gewone tools.
Het is niet zoals bijv witgoud op een Rolex fluted bezel, dat in vergelijking vrij zacht is.
De kans dat er serieus iemand aan heeft zitten polijsten zonder dat het opvalt lijkt me kortom niet zo groot.

2 likes