Ok, zonder ref nummer en scherpe foto’s van het uurwerk zou ik het nooit kopen
Als je het niet kan vinden, is er of geen belangstelling voor of fake. Beide niet goed.
p.s. yep, ze zijn gisteren ontvangen. Vergeten te melden, sorry.
Wat zo jammer is dat Omega zijn ref nummers niet aan de buitenkant heeft staan, bij Breitling staat alles gewoon op de buitenkant. Het lastige is dat veel verkopers de kennis of de spullen niet hebben om horloges open te maken dus een referentienummer op een Omega is meestal onbekend.
Ik kan dit horloge kopen voor 100 euro maar hij loopt momenteel niet, dus het is toch al een gok maar meestal kun je dat risico nemen omdat de originele stalen band er nog omheen zit. Maar dan moet ik wel weten of hij legitiem is…
Nou, ik zou de gok niet nemen. Je weet niet wat er mee aan de hand is. Hij zal ook niet gek veel meer waard zijn.
Ik heb een hele zwik Constellations in mijn boek Omega Designs staan, maar hij staat er niet tussen. Ik vind de structuur op het deksel ook een beetje vreemd, eerlijk gezegd. Ik ben gewend dat de deksels mooi glad zijn.
Ik heb een Deville met praktisch dezelfde caseback (skyline natuurlijk) maar ook die brushed afwerking, die is uit 1982 dus ik denk dat deze uit diezelfde periode komt.
Het is inderdaad wel spannend omdat sommige onderdelen nauwelijks meer te krijgen zijn of je moet de gok wagen met een ander sloop uurwerk. (spoel )
Het is een uurwerk waarbij je het centrum van de kroon moet indrukken, (indrukken, ff wachten, ff loslaten, weer indrukken) en dan gaat het hele uurwerk snel lopen. Kroon uittrekken is om de urenwijzer in te stellen. Lijkt dus wel op een echt omega caliber dus en geen ETA met een omega naam erop (persoonlijk vind ik het jammer dat er geen secondewijzer op zit)