Omega Constellation - Maar welke?

Ik kan een Omega Constellation kopen voor een leuk bedrag maar ik heb geen referentienummer. Het horloge ziet er tamelijk echt uit, maar ik kan gewoon geen ander exemplaar vinden anders dan een Chrono24 exemplaar met weinig informatie http://www.chrono24.fi/omega/constellation-big-size--id2880534.htm?urlSubpath=/omega/constellation--mod60.htm&models=60&manufacturerIds=187

Kent iemand dit model?

Referentienummer geen idee, maar zo te zien wel origineel exemplaar uit jaren 80

Geen idee. Zonder ref nummer en scherpe foto’s van het deksel en het uurwerk zou ik het nooit kopen.

Hallo Melvin, de caseback lijkt ook legitiem:

p.s. Heb je de wijzers al ontvangen?

Leek mij ook jaren 80 maar vinden doe je hem dus niet…

Ok, zonder ref nummer en scherpe foto’s van het uurwerk zou ik het nooit kopen :smiley:
Als je het niet kan vinden, is er of geen belangstelling voor of fake. Beide niet goed.

p.s. yep, ze zijn gisteren ontvangen. Vergeten te melden, sorry.

Wat zo jammer is dat Omega zijn ref nummers niet aan de buitenkant heeft staan, bij Breitling staat alles gewoon op de buitenkant. Het lastige is dat veel verkopers de kennis of de spullen niet hebben om horloges open te maken dus een referentienummer op een Omega is meestal onbekend.

Ik kan dit horloge kopen voor 100 euro maar hij loopt momenteel niet, dus het is toch al een gok maar meestal kun je dat risico nemen omdat de originele stalen band er nog omheen zit. Maar dan moet ik wel weten of hij legitiem is…

Nou, ik zou de gok niet nemen. Je weet niet wat er mee aan de hand is. Hij zal ook niet gek veel meer waard zijn.
Ik heb een hele zwik Constellations in mijn boek Omega Designs staan, maar hij staat er niet tussen. Ik vind de structuur op het deksel ook een beetje vreemd, eerlijk gezegd. Ik ben gewend dat de deksels mooi glad zijn.

Ik heb een Deville met praktisch dezelfde caseback (skyline natuurlijk) maar ook die brushed afwerking, die is uit 1982 dus ik denk dat deze uit diezelfde periode komt.

Ok, ik hou erover op. Succes met de beslissing!

Ik heb ooit zo n klokje gehad.
Ziet er origineel uit, voor wat het waard is :slight_smile:

Hendrik

Maar heb je echt dezelfde gehad of eentje die er sterk op lijkt?

denk dat je een niet lopende quartz omega niet moet kopen voro dat geld hoor, zijn niet heel veel waard en defect al helemaal niet.

Ziet er origineel uit, ook de kroon.
Een quartz die niet loopt is wel enigszins riskant.
Ik betwijfel of je die band op een ander horloge kunt zetten.

Het is inderdaad wel spannend omdat sommige onderdelen nauwelijks meer te krijgen zijn of je moet de gok wagen met een ander sloop uurwerk. (spoel :frowning: )

Het is een uurwerk waarbij je het centrum van de kroon moet indrukken, (indrukken, ff wachten, ff loslaten, weer indrukken) en dan gaat het hele uurwerk snel lopen. Kroon uittrekken is om de urenwijzer in te stellen. Lijkt dus wel op een echt omega caliber dus en geen ETA met een omega naam erop :slight_smile: (persoonlijk vind ik het jammer dat er geen secondewijzer op zit)

Ik vroeg me al af waarom er geen Omega logo op stond, ik ga even hard nadenken of ik het aandurf…

Die kroon is dus wel origineel, ik heb een omega caliber 1345 met dezelfde kroon.

Alles aan het horloge is origineel, ik schat begin jaren 80’.

Maar voor 100 euro zou ik het toch laten liggen, omdat het niet werkt.

Lol, dat horloge heb ik ook, van een oplichter gekocht. Is geadverteerd met originele kroon en daarna zat er een andere op. Ach ja, lesson learnd.

gschoots Schreef:

Maar heb je echt dezelfde gehad of eentje die er
sterk op lijkt?

Mijn klokje is inmiddels al 20 jaar ergens anders.

Hendrik

p.s. maar misschien is het em wel.:slight_smile: