Omega constellation Megaquartz f2,4MHz

Goeiedag,
Ik ben van plan om in de toekomst een Omega Constellation Megaquartz f2,4MHz aan te schaffen (zie foto) Deze dingen zijn wel bijzonder duur tegenover andere dubbele stemvorken of is dit iets anders? Want dat is eigenlijk mijn vraag. Tikt deze secondewijzer of zweeft hij? Ik moet morgen gaan zien maar heb niet het geduld om dat te kunnen zien, daarom even vragen onder de echte kenners hier! Verder wil ik ook graag de nadelen van dit soort horloge? En is hij zijn prijs waard? Kosten al snel 4500€ ongeveer. Laat jullie reacties maar los!

3 likes

oh ja, deze foto is geplukt van het internet, het betreft niet het horloge dat ik wil aanschaffen maar wel hetzelfde.

https://www.google.com/search?client=safari&sca_esv=2606eb06e94618c9&sca_upv=1&hl=nl-mq&q=Constellation+Megaquartz+f2,4MHz&tbm=vid&source=lnms&fbs=AEQNm0A6bwEop21ehxKWq5cj-cHaxUZOSO72WoU7KkLyB7O1BDNONMGb9gmP_gNM6ECJv4cLfIa6KHJqTIJ6N4_huUmB6nZYCRIloPtVjRp7jcsTAH5iDrm_WFD35F0_J4NZrDAq_L2chwK5KOyMYAneMhhdJPpDNt0m16-ziIpQLEK_ZPToSA1ojUg-cPu6D607UYmo21Vt&sa=X&ved=2ahUKEwj5_MXlxIOHAxUG_7sIHRL2Dv0Q0pQJegQIDhAB&biw=390&bih=663&dpr=3#fpstate=ive&vld=cid:cf7023cb,vid:m2AWRiJ8YJc,st:0

1 like

In dat filmpje tikt ie…

Hij tikt. (Ik heb er één)
De aventurijn wijzerplaat is zeldzaam en kwetsbaar. Veel hebben er al een barst. (Die van mij een moeijk zichtbaar haarlijntje)
Als ie een keer stuk gaat dan heb je een probleem. Bij mijn weten doet omega ze niet meer. Ik denk ook niet dat er nog veel onderdelen te krijgen zijn. Als ie het wel doet is het een super gaaf groot horloge :heart_eyes:

1 like

Pracht horloge en zoals @MartijnV zegt lastig te repareren als ze kapot zijn. Weet ik alles van :sweat_smile:
Prijsrange voor werkende exemplaren van €2500 -€6000 ongeveer. Tja, wanneer kan ik die aventurijn nou overnemen Martijn? :pleading_face:

1 like

Vele reacties op dit horloge zeg. En vooral weer heel wat bij geleerd! Zover ik weet is dit horloge op het dial onbeschadigd en is er zelfs het originele doosje nog bij. Maar doordat het een quartz is met een chip, hoelang gaat zo iets mee? Toch geen levensduur als een automaat neem ik aan??

Tja, alles kan stuk. Het was destijds wel het toppunt van wat de kwarts horloge techniek kon maken. Hand gesoldeerd. Sommige onderdelen zijn te vervangen, condensators, weerstanden. De chip zou ik niet weten. De “motor” is ook een bijzondere constructie.
Ik zou in ieder geval niet gaan golfen of mountainbiken met dit horloge.

1 like

deze kan ik ook kopen. Cal 1300 maar ook een flinke prijs omdat ze vroeger gebruikt werden door Rolex en Patek Philippe. Vrij zeldzaam maar eentje vinden waar na al die jaren niks aan mis is dat lijkt me toch erg straf. Ik neem aan dat je hier veel geluk mee moet hebben dat er niks mee mis kan gaan en ook de onderdelen vinden is misschien al moeilijk en als ze er dan toch zijn, kennen ze hun prijs wel…

Omega heeft de circuit oftewel de elektronische module niet meer. Helaas.

Hier is dan nog wel wat meer voor te vinden. Zelfs een nieuw gemaakt circuit.

De “motor” is dan ook weer kwetsbaar, de spoelen vooral.
Maar ook bij deze geldt dat je bij een goed exemplaar vast nog jaren kan genieten. De grootste vijanden zijn vergeten lege lekkende batterijen en knutselaars.

Die motoren gaan een keer stuk, heeft te maken met hoe ze zijn gebouwd. Deze horloges zijn niet ‘built to last’.

Inderdaad, batterij goed in de gaten houden, dat voorkomt zeer veel miserie.
De Omega Stardust is een zeer speciaal en zeldzaam horloge door zijn Aventurine wijzerplaat. Ongelofelijk mooi in het zonlicht.
Er bestaan in de horlogewereld wel enkele lookalikes, maar geen enkele kan imho de Stardust overtreffen.

2 likes