Omega 1510 "stardust" kwarts.

Nooit gedacht deze ooit te bezitten. Een kwarts uit 1972. 2.4 megaherz! Nooit meer gepresteerd sindsdien. Van kaliber 1510 zijn er blijkbaar 1000 gemaakt, lang niet allemaal met de kwetsbare natuurstenen wijzerplaat die ik heb.
Nog een poos getwijfeld over die van @Harm maar dat was wel een grote gok.

https://www.horlogeforum.nl/t/opknapper-zeldzame-omega-constellation-megaquartz-2-4mhz-stardust-verkocht/326944

Ik heb momenteel wat meer geld op de bank, en mede dankzij @Andrew zag ik deze. “Nu of nooit” zeg maar.
Blijkbaar was er al het één en ander aan gebeurt.

En met nog wat losse spullen.

Op het losse circuit zie je een joekel van een kwarts kristal.

Losse stukken komen blijkbaar van een gouden exemplaar. Met nog een wijzerplaat. Je ziet hoe kwetsbaar die is. Degene in het horloge heeft ook een barst. Na lang zoeken vond ik één rechtsonder, nauwelijks zichtbaar. Niet een reden om de koop af te blazen bij zo’n zeldzaam horloge. (100 gemaakt met deze plaat)

Haaien(?) lederen band er bij.

Volgens serienummer op uurwerk uit 1972. (En een haartje zie ik)

Ik ben benieuwd wie er hier ook één heeft :smile:

Leuk leesvoer!

https://www.crazywatches.pl/omega-1510-megaquartz-f2-4mhz-stardust-1974

Heleboel foto’s.

48 likes

Het mag wat kosten, maar dan heb je ook wat :grin: :ok_hand:
…en DIBS

tot je hem van de hand doet: veel plezier ermee :smiley:

1 like

Ik geloof dat ik in 22 jaar verzamelen drie keer een horloge verkocht heb :crazy_face:

6 likes

Dan wordt dit de vierde :smirk: :rofl:

1 like

Met recht een Quartz horloge! En wat een prachtige horloge, ben stiekem jaloers! Ik hoop dat je er nog lang plezier van zult hebben!

1 like

Geweldig mooi en bijzonder horloge! Hoop dat je er lang plezier van hebt!

1 like

Tja, dan verkoop ik eerst al mijn andere zooi.

1 like

:rofl:
Zonder gekheid. Vorig jaar in mijn zoektocht naar een Aventurijn wijzerplaat kwam ik een zelfde Constellation tegen. Helaas was deze al verkocht…

1 like

Dan ben ik blij dat ik hier niks gezegd heb voor ik het ding had gekocht :zipper_mouth_face:

2 likes

Echt een prachtig mooi horloge Martijn!!!
En die wijzerplaat :drooling_face:

1 like

Ik had er jaren geleden een maar verkocht aan forumlid Marc_B1. Nog spijt van :slightly_frowning_face:

1 like

Enkel 8 Mhz (Citizen 0100) :wink: Pracht horloge deze quartz Constellation!

1 like

Gefeliciteerd met deze geweldige aanwinst :ok_hand:
Inderdaad een bijzondere wijzerplaat.

1 like

Gefeliciteerd! Gave techniek en wat een beauty van een wijzerplaat!

1 like

Amaai, ik dacht dat die pas later verschenen waren.
Maar blijkbaar vergis ik me met de Marine versie, die dus 2 jaar later uitkwam.

1 like

Prachtig en bijzonder. :+1:

1 like

Proficiat met je prachtige aankoop.
Heel veel plezier ermee!!:watch::+1:

1 like

Geweldig, wat mooi om te lezen! Prachtige wijzerplaat is het, en een bijzonder exemplaar dus.
Ja, je was ook helemaal blij verrast toen je hem zag; even een vlotte zoektocht om mij iets te laten zien en toen “hey, dit is leuk, deze gaat even in de bewaarlijst”.
Daar is die dan :smile: Gefeliciteerd met de aanwinst.

1 like

Gaaf! Geniet ervan :slight_smile: .

Erg tof dat je een werkend exemplaar hebt! Goed werkende exemplaren zijn nog zeldzamer dan het horloge al is haha.

1 like

Dat is ook zo, in 1974 gelanceerd. Maar de serienummers beginnen al vanaf ’ 72/’ 73!

1 like