Ik heb een kans voor deze omega te kopen voor 1600 euro. Zijn er van jullie die een idee hebben of dit een goeie prijs zou zijn voor dit horloge? Volgens de verkoper zou alles origineel zijn (geen papieren en doos)
Net zoals dat mesje, kost 80 euro🤨
Dank u voor deze feedback. Heeft u dan een idee hoeveel dit zou moeten gaan. Dan kan ik een tegenbod doen aan de koper. Ook kan ik de link niet zien, er staat dat deze niet meer bestaat of prive is.
Dat ging over het horloge hieronder. Weliswaar niet met de juiste kroon en zonder BoR, maar wel met crosshair en een verse service voor €875,-. Toegegeven, dat was een zeer nette prijs.
De versie dat ik aangaf had dan natuurlijk wel weer de BoR en de originele kroon en is een van de Meister editie. Ook is deze in januari onderhouden geweest. wat zou dan de meerkost zijn van al deze dingen er bij?
‘Meister’ zou voor mij, maar datis persoonlijk, niet zoveel toevoegen. Het hangt er ook een beetje vanaf hoe en waar je ze zou kopen, dus een exact prijskaartje is er lastig op te plakken. Ik denk dat die voor 400 euro goed te vinden zouden zijn, samen.
Ik had al een vermoeden, maar dat zou voor mij geen problemen mogen opleveren.
400 euro is de gouden ouwe tijd. Daar vind je originele lastig nu voor.
Oké, daar zou je gelijk in kunnen hebben. Hoewel ik onlangs nog een kroon voor onder de 100 heb kunnen vinden, maar dat was inderdaad wel een mazzeltje.
Lode, je vergeet hier even bij te vermelden dat je een seamaster 14701 wilt inruilen. Hier geef ik je een ruime 800 euro inruilwaarde op, wat normaal gesproken mijn verkoopwaarde is (na verzendkosten, doosje, garantie etc hou ik hier natuurlijk minder aan over maar dat weet je). Ik weet dat je hem ook bij andere handelaren hebt aangeboden en hier rond de 600 euro geboden kreeg (o.a op een andere 168001 jumbo en een pie-pan). Als je het horloge particulier verkoopt zou het rond de 600 euro opleveren, dus als we daarvan uitgaan zitten we op 1400 euro.
Verschillen met het andere genoemde horloge:
-Particuliere vs dealerverkoop
-Geen garantie vs wel garantie
-Origineel plexi zonder vs origineel plexi met cyclop voor de datum
-Generieke leren band vs 1036 BoR band met originele endlinks
-Originele kroon
Zoals eerder aangegeven staat het je vrij om een vergelijkbare te kopen die voor minder te koop staat. Ik sta voor wat ik verkoop en je koopt met vertrouwen. Verder is het je eigen keuze wat je belangrijker vindt: prijs of zekerheid.
Mvg,
Stan
Toevallig zet ik net een Constellation Türler hier neer met de vraag op nadere info. Daar blijkt overigens een after market BOR op te zitten van een ander merk.
Vind het al met al ook niet heel deftig van Lode
mijn bedoeling was dan ook niet de verkoper zwart te maken, maar gewoon een duidelijke prijsidentificatie krijgen van buitenstaanders. Ik ben namelijk nog niet zeer bekend in de wereld van de vintage horloges en weet graag voor wat ik betaal.
Dat vind ik dan wel weer meevallen. Hij probeert gewoon neutraal wat advies in te winnen, wat me gezond lijkt.
Anderzijds, na de uitleg van Vintagemasters begrijp ik zijn berekening ook wel, rekening houdende met inruil en dergelijke.
Ik zeg ook zeker niet dat ik zijn berekening niet snap, maar zoals ik al eerder aankaart wil ik graag objectief een prijs van het aangeboden horloge krijgen (en weet dan zelf ook wel dat ik iets van mijn eigen horloge zal moeten aftrekken)
Dat kan ook best zonder man en paard ( ) te noemen!
Dat deed hij toch ook niet?