Ik kocht pas een Omega Constellation met een vreemde wijzerplaat.
Ik vond hem er wel grappig uit zien , de wijzerplaat is of lijkt volledig in stukjes gebarsten maar alles zit nog op zijn plaats en de letters en markers zijn nog netjes leesbaar.
Ik ga er vanuit dat dit puur toevallig zo is ontstaan maar hoop doet leven dus herkent iemand dit model inc wijzerplaat of kunnen jullie bevestigen dat het gewoon per ongeluk zo mooi is geworden,ik vind het nml wel wat hebben.
Het hééft wel wat ja De lak zal gebarsten zijn. Corrosie? Vocht? Gewoon ouderdom? Puntje van aandacht, ik kocht eens een Citizen dames horloge, NOS, met een mooie groene wijzerplaat met dezelfde barstjes als die van jou. Na een warme dag begon al het groen van de wijzerplaat af te vallen. Met een zilvergrijze plaat als eindresultaat. De ontvangster vond het prima dus dat scheelde weer…
Inderdaad spontaan ontstaan craquelé als je het mij vraagt. Heb het eerder gezien bij een Constellation van dit type, alleen niet zo rigoureus. Vind het trouwens niet bijzonder ontsierend.
Heb zelf een Constellation C-shape cal. 564 waarvan de wijzerplaat onder de bobbeltjes zit. Ongetwijfeld corrosie, maar vreemd genoeg is het (onmiskenbaar originele en niet opnieuw opgedrukte) lettertype ongeschonden gebleven. Ook heb ik een Longines uit de fifties met een ‘gemarmerde’ wijzerplaat die na uitvoerige bestudering wel zo lijkt te zijn ontworpen.
Hoe dan ook, ik zou er niets aan doen en het horloge met trots en plezier dragen.