Omega Constellation Pie Pan

Hallo liefhebbers. Sinds een tijdje ben ik er serieus over aan het nadenken om mijn eerste dress watch te kopen. Ik ben vele websites afgegaan met informatie over waar op te letten bij de Constellation Pie Pan, maar ik merk gewoon dat ik nog steeds het verschil niet goed zie tussen verschillende aangeboden pieces. Ik wil graag de knoop doorhakken, dus mijn vraag is: is dit horloge de prijs van 1750 euro waard, puur kijkende naar de foto’s:
https ://www.ebay.nl/itm/Omega-Constellation-Pie-Pan-35-mm-year-1967-168010-automatic-cal-564-serviced/383740234375?hash=item5958b34a87:g:vLwAAOSwMmRfIX30

Misschien heb ik ergens een fout gemaakt, maar de prijs kwaliteit lijkt me toch oké?

Volgens mij kloppen de wijzers niet met de plaat… aangezien de plaat geen lume heeft.

Kroon lijkt me niet correct.

Volgens mij is de plexi niet origineel

Ik vind 'm sowieso vrij duur voor de staat… maar ik ben niet extreeeem bekend met pie pans behalve dat ik er een tijdje terug ook een wilde kopen.
Ik zou denken dat deze minimaal 500 goedkoper zou moeten zijn…

@septentrio ?

We hebben het over deze toch?

2 likes

Ik wel in elk geval.

Wat klopt er dan niet aan de wijzers? Zowel plaat als wijzers geen lume.

Die wijzers hebben toch lume? Of zie ik dat zo verkeerd?

Nee, dat is gewoon zwarte vulling om de (onyx, neem ik aan) indexen te matchen.

1 like

Ik vind het lettertype vreemd. Ter vergelijking.

1 like

Zo zie je maar weer. Weer wat geleerd. Ik vind het wel een coole look.

Maar dan is volgens mij nog steeds de plexi origineel, de kroon niet origineel of erg ver afgesleten en de plaat niet in top staat meer.

Plaat lijkt mij trouwens wel origineel.

Wat zou jij zeggen dat deze zou moeten kosten?

Met een dogleg case zou deze prijs wel kunnen, maar hier zou ik persoonlijk denk ik niet meer dan zo’n 1300 voor geven.

Maar ik kan niet bepalen wat anderen ervoor zouden geven, de prijzen gaan hard omhoog de laatste tijd.

Beter niet doen dus? iig bedankt!

Ik denk dat je met een beetje geduld iets beters kunt kopen voor dat bedrag.
Dat heeft wat mij betreft vooral te maken met de kast. Die is ook mooi, maar nu eenmaal minder gezocht. :+1:

Precies dit. Zelfs as ie helemaal correct is is ie aan de dure kant.

Volgens mij is dit de 168.004, met de rechte lugs. Ik heb dezelfde in het goud, en die heeft een hidden crown.
Ik zou vermoeden dat deze hem ook hoort te hebben.

1 like