Omega Constellation Pie Pan

Zoals beloofd hierbij de extra foto’s.

3 likes

Grappig, die is inderdaad gold capped volgens mij.

1 like

Het is inderdaad een 14902 constellation. Glas is beschadigd maar wel origineel, pootjes niet meer helemaal scherp maar zien er beter uit dan op je eerdere foto’s. Plaat lijkt me gewoon origineel. Mooi ding!

2 likes

Een kleine duizend euro particulier, zoiets? Vervangen kroon zou ik persoonlijk een afknapper vinden, verder een leuk horloge, vrij populair ook.

Voor staal wel… maar capped gaat normaal gesproken voor minder.

Hier is in elk geval kroon en service nodig, en de lugs krijg je dan niet terug.

Zijn die lugs gepolijst? Want dan zou de goudlaag toch weg zijn? Of hoe kan het dat ze hier niet zo scjerp lekker lijken?

Ja als je even rekent; 250 voor service, 100 voor glas, 150 voor kroontje…

Plus je weet niet wat er in het werk zelf allemaal vervangen moet worden.

Lugs gaan idd altijd een beetje ‘soft’ blijven helaas.

Slijtage van de plating door dragen?

Capped is veel dikker dan plated. Keer of 6.

Ja kan natuurlijk ook, maar was benieuwd of het hier door polijsten kwam

Goud is heel zacht… dus zelfs gewoon netjes gebruik zal snel sporen achter laten. Of deze gepolijst is… waarschijnlijk wel. Dat was vroeger bijna standaard.

Daarnaast zullen de lugs denk ik om te beginnen niet zo scherp geweest zijn als staal.

1 like

Kost zo’n kroon echt rond de 150 euro?

Als je een originele met oud logo wil vinden; zeker weten.
En dat als je er al één kan vinden om mee te beginnen.

1 like

Is dat zo een?

Op het eerste zicht wel ja! Natuurlijk, voor een capped zou het een plated versie moeten zijn. Deze lijkt me correct voor een stalen exemplaar. Stem zit er ook nog aan, nog wat meer waarde :wink:

Logo is het correcte oude logo :+1:

1 like

Dat is een interessante meevaller. Zat in een lotje wat ik ooit kocht, Samen met één compleet verrotte piepan wijzerplaat. Die doet echt pijn aan de ogen, zo zonde.
En nu hou ik op, ik kaap haast dit topic, sorry TS, erg gave piepan

Jazeker. 150 euro is eerder in topstaat maar voor het exemplaar hier samen met de stem kan je op OF 125 euro vragen.

1 like