Omega Constellation Pie Pan

Goeiemorgen!

Ik heb een vraag voor een vriend van me. Zijn schoonvader is onlangs overleden en diens vrouw wil dat het horloge van haar man wordt verkocht. Het is een Omega Constellation, waarvan de kroon vervangen is door een niet origineel en het bandje is ook niet meer origineel. “Naar verluidt” is het een Pie Pan van rond 1960. We hebben er allemaal in ieder geval weinig verstand van, dat blijkt. De vraag is, wat zou hij voor dit horloge kunnen vragen?

Alvast bedankt!

2 likes

Jammer om een horloge met emotionele waarde te verkopen, al kan ik natuurlijk niet bij iemand anders in de portemonnee kijken.

De kroon is inderdaad vervangen het het glaasje lijkt ook wel wat liefde te kunnen gebruiken. Verder is het horloge duidelijk gedragen… Ergens rond de 800-1000 euro zal hij nog wel opleveren schat ik.

Zit er nog iets van een doos / aankoopbewijs bij? Zit de originele sluiting er nog bij?

2 likes

@flowert, kassa 3.

1 like

Heb je meer foto’s? Op de foto’s kan ik niet goed zien of het een stalen of bijv een gold capped constellation is.

Aan de hand van wat ik zie is het inderdaad een Piepan Omega consellation.
Het horloge lijkt best een hard leven gehad te hebben, de strakke lijnen waar dit model om bekend staat zijn eraf zijn.

Ik twijfel ook een beetje aan het printwerk op de plaat, dat vind ik niet heel strak en “des omega’s” aan doen.

Als de plaat origineel is.

Dat is niet heel relevant vind ik.

Wel een nice to have, maar de conditie van het horloge is toch het belangrijkst.

Dank voor de antwoorden. Ik kan wel vragen om meer foto’s maar een bon zit er in ieder geval niet bij. Waar wil je specifiek een foto van hebben, van welk gedeelte? Het horloge was weer van de vader van deze overleden man. Voor zover mij verteld is, is alleen die kroon vervangen en de band.

1 like

Met name foto’s bij daglicht… want nu lijken ze heel geel.

Van mij mogen ze gewoon recht van voren, achter ipv schuin en van beide zijkanten.

Bon, doos etc. makat mij niet uit.

1 like

Denk dat er al wel wat biedingen in je inbox liggen. Kun je ze eens noemen?

2 likes

Ik heb om foto’s gevraagd. Moet even wachten tot ik ze heb.

1 like

Nee nog niks gezien.

En wat wil je daarmee bereiken? Ik vind het altijd wel speciaal, de kerels die zo’n dingen roepen in elk valuation topic 🥲

:joy::point_up_2:

1 like

Ik zou in eerste instantie zeggen echt, maar eerder een 14902 dan een 168.005, gezien het ontbreken van ‘officially certified’ op de wijzerplaat.

1 like

Dan heb je toch een idee van de waarde? Of in ieder geval van wat men er voor wil geven…

Ik heb altijd het idee dat dat mensen zijn die ‘voor de markt uit’ een lowball bod doen.

Edit: voor 500 piek kom ik hem nu halen. :new_moon_with_face:

3 likes

Te laat heb ik al via PM geboden!

1 like

Damn. :joy:

Ik had 1,50 geboden maar dat zal dan nu niet geaccepteerd worden.

1 like

Is die PM via een fax gestuurd dan, want ik heb niks gezien! :joy:

3 likes

Ik weet niet of hij bitcoin accepteert, maar dat is een genereus bod.

7 likes

Alle gekheid op een stokje, ik vind een Pie Pan best mooi maar twijfelachtig of ik het ga dragen. En ik heb niet het technisch vermogen om deze op te knappen dus een bod van mij zal er niet gaan komen.

1 like

De pootjes van deze lijken me behoorlijk afgesleten, maar als de plaat toch origineel kan je er een heel mooi horloge van maken. Wel moet je m laten servicen inderdaad.