Ik denk dat ik me iets te snel heb laten gaan bij het bieden op dit horloge, bij nadere inspectie lijkt er mij iets off. Prijs is ook redelijk laag voor dit type. Het lijkt ook alsof ie geen echte “pie pan” vorm aanneemt. Wat denken jullie?
Ben geen pie pan deskundige maar de wijzerplaat is niet echt in goede conditie. Schade bij 9 uur. Mis ik een T bij ‘Swiss made T’? De sterren op de caseback ogen vlak, maar misschien door polijsten.
Oei. Spannend.
Ik ben geen expert maar dial en caseback zijn gepoogd optisch ‘schoon te maken’, en niet echt best wat mij betreft. Het geheel lijkt wel bij elkaar te (kunnen) horen. Al twijfel ik ernstig over de kroon.
Komt altijd nog aardig wat bovenop dat geboden bedrag toch? Hoeveel zou de bieder van die 1400 euro echt moeten afrekenen?
De schade op de dial wordt gemeld dus ik neem aan dat je dat wist. Ik vind het verder wel meevallen, het ziet er wel redelijk oké uit op de foto’s hoor.
Het geen waar de plaat voor mij off door lijkt is dat er tussen de uurmarkeringen, geen lijnen zijn aangebracht. Hierdoor verliest ie wat zijn hoekig uitzicht.
De totaalprijs vind ik nog steeds fair, als hij authentiek zou zijn, voor de staat als je bijvoorbeeld vergelijkt met exemplaren op chrono24
Dat is kenmerkend aan de 168.004 hé, dus dat heeft niets met authenticiteit te maken.
Verder: de wijzers lijken inderdaad niet correct, het zou ook kunnen dat het niet gaat om de originele ‘hidden crown’. Dat vind ik echter lastig te zeggen o.b.v. de foto’s.
De kroon is waarschijnlijk gewoon een servicekroon, lijkt me niet het eind van de wereld.
De wijzers horen inderdaad niet zo. Eventueel zou je dat kunnen oplossen door de zwarte vulling uit de wijzers te laten halen en er neutraal gekleurde lume in te laten plaatsen, dan toont het weer netjes.
Grootste struikelblok is natuurlijk de wijzerplaat, die is niet heel mooi meer. Ook zit er boven de 9-uursindex een bobbeltje (zie foto 3) dat lijkt alsof er teveel druk op de wijzerplaatpoot is gezet. Dat is gewoon lelijk, ook lijkt op die plek de vernislaag aangetast.
Ik help het je hopen. Maar in principe ben jij gewoon degene die een bod heeft gedaan zonder eerst wat meer huiswerk te doen.
Oei… daar had je toch een betere voor gekregen bij een iemand met goede aftersales. Komt hier niet ook nog een commissie voor Catawiki bij?
Enfin, het lijkt me op eerste gezicht geen horror aankoop. Beetje pijnlijk, maar denk dat die schade tussen 9 en 10 goed meevalt om de pols, behalve het pukkeltje dan. Hopelijk laat de vernis laag niet verder los. Goede service bij een omega gecertificeerde horlogemaker lost het wijzer probleem wel voor je op. Een beter namaak gespje kun je 8 januari op de rikketik wel vinden . Echte waarschijnlijk ook, maar die zijn prijzig.
De vraag gaat zijn hoe die loopt.
Je zou je eventueel nog kunnen beroepen op de namaak gesp. Als hij slecht loopt, heb je kans… maar… ik zou me die energie besparen en je verlies pakken.
Troost je met de gedachte… vele, waaronder ik hebben met een biertje op te lang op veilingsites gezeten. Doet maar even pijn.