De verkoper heeft de Omega 24 jaar geleden bij Siebel gekocht.
Is in zijn woonplaats door een juwelier onderhouden en wanneer nodig voorzien van een batterij.
De Omega is helemaal origineel, behalve het bandje, en verkeert in zeer goede staat.
Urenverstelling gaat via de kroon.
Minuten-en seconden gaan via een klein drukknopje op 2 uur (paar tellen vasthouden, loslaten en dan weer direct indrukken). Wijzers lopen keurig.
Omdat plaatjes meer zeggen zal ik er morgen eentje bij daglicht maken en plaatsen.
Staat nog op MP, linkje: http://link.marktplaats.nl/603288227
Heb stom toevallig vandaag precies zo’n zelfde Constellation gekocht op internet. Moet nog binnenkomen, maar ik heb meerdere Omega’s met een 1332 of verglijkbaar werkje erin. Tot op heden geen problemen. Wel zijn de oudere quartzkalibers van Omega beruchte batterijenvreters: de mijne doen nooit veel langer dan anderhalf jaar met een nieuwe knoopcel.
Overigens blijft het vaak gepiel met die pusher, zeker bij een kroonloos exemplaar zoals die zit op een van mijn De Villes uit de seventies. Lang genoeg drukken en direct weer drukken - hoe Omega toch ooit op dit bijzonder gebruiksonvriendelijke concept heeft kunnen komen. Direct na een batterijwissel test ik de pusher altijd direct. Het is een kwetsbaar iets en in de bewuste De Ville is het al eens gebeurd dat het busje dat de verbinding vormt tussen de pusher en het uurwerk na zo’n wissel niet helemaal recht stond, waardoor de wijzers zich niet lieten verzetten.
Om een lang verhaal kort te maken: prima uurwerkjes die Omega-quartzkalibers uit de seventies, maar houd een oogje in het zeil. Laat batterijen veiligheidshalve vervangen door iemand die er verstand van heeft.