Omega Constellation quartz (ca. 1985/1988?)

Beste forumleden,

Vanmiddag bij mijn schoonvader kwam het onderwerp horloge’s langs. Plots zei hij ‘wacht ik heb ook ooit een duurdere gekocht’, even later kwam deze uit de lade. Werd al jaren niet meer gedragen omdat de sluiting niet meer goed werkte…

Heb de sluiting schoongemaakt, werkt weer prima. Kast even opengemaakt en juiste batterijtje besteld. Dagfunctie verspringt nog netjes en datum ook dus verwacht dat deze wel weer mooi gaat lopen.

Heeft een van jullie ook dit model, of ervaringen/ kennis hiervan? De waarde zou ik ook wel willen weten (mag ook via prive bericht). Weet iemand het ref. nummer? Ik heb online ontdekt dat de beugeltjes langs bezel zijn ontworpen om glas op zijn plek te houden en dat dit type ook wel wordt aangeduid met ‘Manhattan’. Ontworpen door een vrij jonge ontwerpster in het begin van de jaren 80.

Alvast bedankt voor eventuele reacties,

5 likes

Ontwerp van Carol Didisheim, die geïnspireerd was door een geklemde spiegel. Er hoort ook een plat saffierglas op de originele Constellation Manhattan. Daarop waren de klauwtjes ook echt doelmatig. De latere versies hebben ze alleen voor de sier.

Dit model met wat upgrades (bol saffierglas, wat betere band, wijzerplaat met minder tekst- geen chronometer, maar zelfde en even precieze uurwerk) is trouwens iig tot 1996 in productie geweest. Ik meen voor Hfl. 1.500,- toen.

Tweedehands waarde; zie afgelopen veilingen op bijv. E-bay.

3 likes

Ze zijn er in verschillende uitvoeringen en maten geweest. Zowel heren als dames modellen. Quartz en automaat. Staal, goud of gecombineerd. Full bar en half bar. Dat zijn de gouden “streepjes” op de band
Ik heb er zelf nog een uit 1996.

2 likes