Omega Constellation - service nodig voor verkoop?

Goedemorgen,

Jaren geleden (10+) heb ik een Omega Constellation van mijn vader gekregen. Naar verluidt destijds via eBay aangeschaft met verse service.
Nu heb ik het horloge letterlijk 2-3x gedragen in al die jaren, het past helaas echt niet bij me. Na wat wikken en wegen besloten dat het tijd wordt om het te verkopen aan iemand die het meer waardeert.

Ik heb verder geen vintage stukken en weet niet wat de lege artis is; is het netjes als ik het zelf nog laat servicen (zo ja, waar?), of is het voldoende als het horloge nog ‘prima’ loopt? En wat mag je eigenlijk verwachten van een bijna 60 jarig besje?

Het is een ST 168.0018 met caliber 564, op serienummer kan ik het terug herleiden tot bouwjaar 1969. Geen papieren of origineel bandje, kreeg destijds alleen het uurwerk in mijn handen gedrukt. Ik heb geen timegrapher, dus dit zijn grove metingen van een telefoon app (met lift angle van 49):

Bij voorbaat dank voor jullie expertise.

Edit: de voorkant ziet er zo uit mocht dat van belang zijn

4 likes

Leuk horloge!

Wat ik zou doen:
In je advertentie netjes een samenvatting van bovenstaande opnemen en in je vraagprijs rekening houden met een aanstaande service.

Succes met verkopen.

8 likes

:point_up_2:

3 likes

Dit. Zelf betalen voor een service haal je dr niet uit qua kosten maar zo blijf je eerlijk en helder. Cijfers in 6 posities meegeven is prima. :ok_hand:

3 likes

Inderdaad zou ik het ongeserviced doorverkopen.

Originele bandje (vaak uitgedroogd en versleten) of papieren (leuk) zijn zeldzaam in de vintage wereld en zijn meer nice to haves. Horloge is net zo begeerlijk zonder.

Heeeel soms zie je horloge + doosje + aankoopbon, dat vind ik dan wel heel geinig. Maar goed, dan betaal je de hoofdprijs.

2 likes

Dank dames en heren, dan gaat ie met wat betere fotos naar het blauwe deel zonder service.

2 likes