Uit verveling van een saaie zondag heb ik op goed geluk maar weer eens een horloge aangeschaft.
Ditmaal een Omega Constellation cal. 711. De enige constellation zonder chronometer. Na wat zoekwerk kon ik het horloge toch nog wat verkleinen tot mijn minieme maat. Verder loopt hij top! Jammer genoeg heeft hij wel de gouden inleg op het deksel en band helaas niet meer, maar uit ondervinding weet ik dat deze er vaak vanaf gehaald worden. Verder loopt hij top alhoewel ik sterk twijfel aan de kroon of deze wel origineel is voor dit horloge. Hij is origineel van Omega maar ik denk toch dat deze zal veranderd worden. Schrik niet van de slechte foto’s, mijn nieuwe gsm maakt geen mooiere dan dit.
Proficiat.
Zo zie je maar weer, die moderne rommel heb je niks an
Zo’n ouwe Connie is tenminste nog kwaliteit! Mooi ding.
ach mijn vorige was versleten en ik werd toen aangespoord om dit te kopen omdat de camera het van het zou zijn. Dikke rommel is dat. Als ik zeker wist dat ik het merk mocht vermelden deed ik dat.
Als ik zo vrij mag zijn: jouw gsm kan zeker wel je horloge beter op de foto zetten. Momenteel staat de focus op je armharen rechts van je horloge. Probeer de focus op het horloge te zetten, dan zal het er beter uit zien!
Waarom zou dat niet mogen?
Even tikken op het scherm om de focus aan te passen of met de afstand spelen. Kwaliteit van de foto is ansich goed, enkel gefused op je arm haren inderdaad.
Mmmh ‘zonder chronometer’ dat denk ik niet …
Die is bij mijn weten ook niet op alle Constellations aanwezig, en verwijst overigens ook naar het chronometer zijn, dus…
Het ligt m.i. wat simpeler, en ook veel voorkomend op ons forum : gewoon te dichtbij voor het bereik van de smartphone of camera. Oplossing is iets meer afstand nemen, dan met een scherpte check schieten (is er meestal wel maar niet gebruikt), en daar begint het
Fotootje controleren en zonodig met de meestal geïntegreerde software gewoon simpel wat overtollige stukken beeld van boven en/of onder en aan zijkanten ‘afsnijden’
Succes met de mooie Connie
Die Constellation is een mooi ding. Zag ik vandaag nog voorbij komen op de baai, stond op het punt om te bieden. Niet gedaan uiteindelijk.
Wel een gave band. 70s?
Yes!
ik heb het niet over de quartz modellen, daar heb ik niks mee! Deze zeggen me persoonlijk echt niks. Maar het gaat over de mechanische/automatische modellen. De 711 heeft geen chronometer maar aan mijn exemplaar zie ik het verschil niet! Die loopt perfect!
neenee dat dacht ik ook. Ik heb al een blaar op mijn vinger van het tikken maar de foto wordt niet beter hoor. Bij mijn Samsung was dat even anders maar deze Xiaomi is er eentje om nooit meer te nemen. Trekt werkelijk op niks! Wel duur genoeg maar dat was het dan ook! En dan was het nog de topper die ze toen hadden! De 11 pro 256. Gewoon niks waard!