Omega Constellation – wijzerplaat niet recht?

Hoi allemaal,

Sinds kort heb ik deze Omega Constellation, maar ik merk dat de wijzerplaat mogelijk niet goed uitgelijnd is. De tekst “Swiss Made” onderaan is maar half zichtbaar.

Heeft iemand dit eerder gezien? Is dit normaal of een foutje?

Dat lijkt me vreemd. De wijzerplaat is fixed op het uurwerk en dan zou deze mogelijk los in de kast zitten (en dus iets naar beneden zakt?).
De datum lijkt ook iets uit het lood te staan (niet precies tussen die uitsteekseldingetjes op de bezel).
En die VI op de bezel niet helemaal op 6…
Hmmmm, er lijkt wel meer niet helemaal goed uitgelijnd te zijn.
Kan ook hoek/vertekening vd foto zijn

1 like

Ken je het verleden? Het zou natuurlijk ook een Turkse of Egyptische fake kunnen zijn.

Of het hele uurwerk zit los, of een slechte uurwerk ring. Hou hem es op de kop, tikje er tegen aan en dan zien wat er gebeurt.

1 like

Als ik er tegen aan tik lijkt het goed vast te zitten.

Welk referentie nummer zou dit moeten zijn? Of welk jaar? Midden jaren 90?

Ik heb ook een paar horloges waar de tekst daar niet vanuit iedere hoek zichtbaar is. Met een loupe vanuit de juiste hoek staat het dan wel goed.

Een vergelijkbare op C24

Ik zou haast denken dat het uurwerk niet goed vast zit en nu blijft hangen op de kroon.
Bij de 12 hangt hij naar links en bij de 6 naar rechts, en je hebt het verschil in afstand tussen rand en minutetrack bij beide posities.

2 likes

Mijn eigen Omega, nieuw gekocht in 1992 bij Siebel.

4 likes

Het lijkt alsof de uurwerkring niet goed zit. Wellicht is die niet correct gemonteerd. Je komt er alleen achter door de deksel te demonteren, dan kun je zien hoe het uurwerk gemonteerd zit.

Dat is inderdaad hetzelfde referentie nr als die ik doorstuurde.

Misschien dat er een ander glaasje in zit, waardoor de tekst meer vertekent?

Het horloge lijkt goed te kloppen verder.

Als ik het zo bekijk zit de bezel niet goed. Het uurwerk zit goed tov de kroon.

Hmm, voor mij zit de datum niet op één lijn met de kroon.

1 like

Zo te zien heb je hem open? Laat eens een foto van het uurwerk zien? Uurwerk lijkt er niet goed in te zitten.

Dit is nog een oude foto; ik heb nog geen tijd gehad om het horloge open te maken. Wel ben ik er inmiddels achter dat er iets in het horloge verschuift. Op bepaalde momenten is ‘Swiss Made’ beter zichtbaar dan op andere momenten.”

1 like

De wijzweplaatpoten afgebroken of probleem met de werkring denk ik.
Horloge op (laten) maken voor de uitslag.
Succes.

2 likes

Dan draait die plaat rondjes dus dat denk ik niet.

Bezel zit iig schuin voor mn gevoel.

Ligt het aan mij of zitten die gouden stippen ook niet tadeloos voor de indices :thinking:

De plaat zit niet helemaal los, maar beweegt wel minimaal. Ik zie het ook bij de datum: daar verschijnt soms een heel smal donker streepje, maar dat is niet altijd zichtbaar. Aan de kant hier onder omcirkeld.

In de rode cirkel zie je ook een zwarte rand, tussen de kast en de plaat. De wijzerplaat lijkt ‘los’ te liggen in de kast of is in ieder geval naar beneden gezakt, zoals @AB64 al aangaf. Openmaken en (laten) repareren dus.

1 like