Omega Constellation

Ik weet dat er een aantal constellation experts onder ons zijn en ik ben benieuwd wat zij van dit exemplaar vinden. Deze wordt aangeboden en de (slechte foto’s komen dan ook van het internet) Wat me opvalt is dat er een index naast de datum ontbreekt en het lijkt of er nog een aantal indexen zijn vervangen. Ook lijkt mij de kroon niet origineel. Nog meer zaken die jullie opvallen? Ik hoor het graag!

1 like

Ik heb hem voor je verplaatst naar het vintage deel

1 like

zou in elk geval nooit kopen zonder de caseback en het uurwerk te zien

1 like

@wekke Ik heb deze slechte foto. Een foto van het uurwerk was te moeilijk voor de aanbieder

Kast lijkt mij een 168.004

1 like

kom op de side van Omega bij deze uit, XX 168.0010 of XX 168.0011
met zowel ‘piepan’ als 'plain’
maar is algemeen geweten dat de omegaside niet compleet is

1 like

Kastvorm van de 168.004 en de 168.010 of 168.0010 is hetzelfde.
De 168.004 is 18mm tussen de lugs en de 168.010 is 19mm.
De lugs op jouw foto lijken mij redelijk smal, dus ik blijf bij de 168.004

2 likes

Die deuk in het datum venster (bovenzijde) zou mij giga irriteren. Dus redial of niet, goudprijs en geen euro meer.

Kost het serieus geld? Dan is er veel mooiers te koop. Lekker kort door de bocht maar daar moet u het mee doen vandaag :smiling_imp:

Gr. Roel

1 like

Dat is geen deuk, maar een facettering die in het datumvenster is verwerkt. Maar inderdaad, er zijn veel mooiere exemplaren te koop. Gewoon even blijven zoeken.

Die “deuk” in het datum venster hoort er in.

1 like

Sta ook al een tijdje op de uitkijk voor een mooie constellation.
Deze vind ik persoonlijk iets te rauw.

1 like

Respect voor de detail kennis maar even slikken voor het design.

Gr. Roel

1 like

Wat een prul. Is trouwens zo te zien een 168.004 en geen 168.010. Kan je bij de pie pans zien aan de pie pan rand (de 168.010 heeft een scherpe en de .004 doorgaans een softere rand).

Horen ook een kroon te hebben die bijna helemaal verborgen is.

3 likes

Stalen bodem, dus hooguit goud op staal dwz nauwelijks goudwaarde

Tot zover iedereen al bedankt voor de reacties. De vraagprijs die men hanteert is 750 euro, is dit reëel?

In deze staat niet. De helft is reeeler :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Waar vind jij zo’n Constellation voor 375 Euro?

Dit soort “probleem” horloges zijn een uitermate slechte investering heb ik gemerkt. Alleen kopen als ze echt goedkoop zijn. En probeer ze maar weer eens te verkopen. Probeer maar eens een nieuwe wijzerplaat te vinden bijvoorbeeld. Kast ziet er ook niet al te best meer uit en zo te lezen was de kroon ook niet correct. Er zijn genoeg connies voor 400 euro te vinden alleen niet de courante modellen.

2 likes