Omega Constellation

Forumgenoten,

Vandaag liep ik bij een verzamelaar/horlogerie naar binnen en de man zag aan mijn neus dat ik mogelijk geinteresseerd was in een Omega Constellation. Ik zag twee prachtige exemplaren uit begin jaren 50, met een 500 (?) uurwerk er in. Ze leken helemaal origineel en zagen er onberispelijk uit.
Een was goud met een zwarte plaat en de de ander had een witte plaat met gouden indices en een stalen kast. Bij deze laatste zat de originele stalen band (met zaag verstelling) er bij en ook deze zag er onberispelijk uit.

Wat zou een realistisch bedrag zijn om neer te tellen ?
Hij gaf mij aan dat ze hem absoluut niet in de weg lagenā€¦ je kent het wel. Maar hij liet ze natuurlijk niet voor niets zienā€¦
Ik wilde niet te gretig zijn dus geen fotoā€™s gemaakt.

Alvast dank !

Jeroen

1 like

Zonder fotoā€™s / referentienummers is het wel heel lastig er iets over te zeggen :slight_smile:

Ik denk dat het gretiger over komt dat je er nu nog een keer naar toe gaat voor meer informatie / alsnog fotoā€™s maakt.

2 likes

Eens. Deze komen het beste in de buurt. Ik heb goed gekeken.

Zwarte wijzerplaten bij die vintage Omega dressers zijn bijna altijd niet origineel. Ik zou er heel erg mee oppassen.

2 likes

Ja ik denk dat ik gewoon beter @septentrio kan vragen voor mij ā€œop de uitkijkā€ te gaan staan voor een mooie Connie. Het is zo lastig als je er onvoldoende verstand van hebt. Ik vind het werkelijk plaatjes van horloges en ik wil er op termijn zeker eentje.

1 like

Je begrijpt dat de foto niet zo goed is dus alles onder voorbehoud maar de zwarte ziet er OK uit. Kroon niet origineel, glaasje kan ik niet zien (zat er een logo boven het midden?), maar de kastpoten lijken me volledig scherp en de bedrukking doet geen rood lampje branden. De wijzers hebben zo te zien alleen geen lumen meer maar het is aan jou of je daarmee kunt leven. Veel mensen houden niet van gold capped exemplaren ten opzichte van RVS exemplaren, maar het voordeel is dat als je een gold capped tegenkomt die er echt goed uitziet, je er grotendeels zeker van kunt zijn dat hij ongepolijst is - ook als leek. Wees je er wel van bewust dat de zwarte wijzerplaten vaak verkleurden en dat een exemplaar dat er zo goed uitziet vrij zeldzaam is. Statistisch gezien is de kans dus klein dat hij ā€˜kloptā€™ maar op basis van deze (matige) foto zou ik zeggen: zou best kunnen. Wat was de vraagprijs?

De stalen is een redial. De bovenste print klopt voor geen hout.

Matthijs, het zijn voorbeeldfotoā€™s :joy:

4 likes

Hahaha. Man ik moet echt beter lezen voordat ik overijverig aan de gang ga :clown_face:

4 likes

Ze zijn prachtig, en het uitkijken naar een goede waard :slight_smile:
Ik hou mā€™n ogen open.

2 likes

Een belangrijke factor mbt de waarde is ook de toestand van het logo op de achterkant. Hoe scherper des te beter en hoe sterker versleten des te verder moet je je vingers er van af laten.

1 like

Super bedankt toch hoor!

Top Andy !!
Heel mooi als dresser maar ook perfect smart casual.

Volgens mij laat je met het maken van fotoā€™s juist zien, dat je je goed wilt informeren ook over de marktwaarde.

2 likes

Bijna altijd komen de oude zwarte platen er zo uit te zien,ook wel Stardust genoemd

2 likes

Ook mooi, maar niet wat ik zoek

Wilde hier laten zien hoe een oude wijzerplaat er uit ziet,niet om je op een ander idee te brengen :thinking:

2 likes

Enorm gewaardeerd je reactie en bedankt voor het laten zien. Daar leer ik van ! Mijn reactie - op telefoon getypt - leest inderdaad bot. Zo was dat absoluut niet bedoeld. Excuses daarvoor.

2 likes

No problemšŸ˜‰
Zo had ik het niet opgevat hooršŸ‘