Omega Constellation

Hallo allemaal, mijn naam is Stijn en ik ben nieuw op dit forum. Ik verzamel sinds een aantal jaar voornamelijk vintage horloges en op deze weg probeer ik met andere liefhebbers in contact te komen om meer te leren en informatie te delen!

Nu over het horloge, ik wil graag een Omega Constellation Chronometer uit de late jaren 60 kopen en ik ben benieuwd naar jullie mening, is hij authentiek of niet? Ik denk van wel maar een second opinion kan nooit kwaad. Het gaat naar mijn weten om een Ref. 168.029. Foto’s van het uurwerk heb ik helaas niet.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp! Groetjes Stijn Braken😁

Het lijkt erop dat de kast zo danig gepolijst is dat het laagje goud er op vele plaatsen vanaf is. Beter laten passeren.

3 likes

Origineel, maar de staat kan ik met deze foto’s niet goed genoeg beoordelen om er iets inhoudelijks over te zeggen.

Het is volgens mij trouwens het gold capped model met stalen onderzijde van de kast en kastbodem.

3 likes

In het midden van het glaasje is het Omega logo te zien :ok_hand:

2 likes

Ja, het is inderdaad het Gold-capped model en de staat is helaas niet optimaal. Bedankt voor jullie advies en ik zal er over nadenken! Wat is de maximale prijs wat jullie voor eentje in deze staat zouden betalen?

Niets.

Ik zou een beter exemplaar zoeken.

5 likes

Persoonlijk zou ik ook geen gold capped exemplaar zoeken. Die zijn eigenlijk bijna altijd glimmend gepolijst en voor een wel nog scherp exemplaar betaal je de hoofdprijs.
Dan kun je imho beter een stalen exemplaar zoeken, die behouden hun vorm een stuk beter en zijn me een beetje zoeken nog wel voor een net prijsje te vinden.

4 likes

Deze is recent verkocht voor GBP 725:https://www.ebay.co.uk/itm/VINTAGE-OMEGA-CONSTELLATION-C-SHAPE-GOLD-amp-STEEL-AUTOMATIC-CAL-564-REF-168-017-/204084649775?epid=7051503219&hash=item2f84649f2f%3Ag%3A6xgAAOSwnwBjFOaz&amdata=enc%3AAQAHAAAAoEGFDW8faNWhIN43qcUNdmSjwcQ%2BgO8OCvMhctfAo9zZCWNVHHZJuDGXG%2FWq50U%2BjOU6iHfvzvSR1glyvmScMuOptDhZbxt8UVOlbWANt0lTNnV029qW%2FMEQog8Ctdt2Qii%2FdPzybCERLFKbEUaU7FF%2FAtkhxsXv1PmmU5tFDIkK7JS7TgCOdTq5V85s5iyyEZJHD8h4vKICeCNOWZbuF6Y%3D|tkp%3ABk9SR8bDx-SOYQ&nma=true&si=CZngc%2B8k2PgggHMmrEDlxUTK85c%3D&orig_cvip=true&nordt=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

1 like

Wil niks zeggen… er zijn copy glaasjes op de markt waar dat logo ook is, maar toch niet alles 100% goed zit. :sunglasses:

1 like

Hallo allemaal, enorm bedankt voor al jullie tips! Ik twijfelde al erg over de aankoop en heb zojuist een mail gekregen van eBay over het feit dat de verkoper die ik al om wat details had gevraagd een account met risico’s had. Het account zou mogelijk worden gebruikt door een derde partij zonder het weten van van de “echte” eigenaar, geen zuivere koffie dus. Alsnog bedankt voor alle tips en snelle antwoorden! In dit geval was het inderdaad het beste om het niet te doen!

3 likes