Is volgende Connie the real deal?
(Kroon is niet origineel. Maar lijkt de rest correct? Ik denk aan de plaat, de tekst in de caseback, het logo achterop de caseback…)
Alvast bedankt!
Is volgende Connie the real deal?
(Kroon is niet origineel. Maar lijkt de rest correct? Ik denk aan de plaat, de tekst in de caseback, het logo achterop de caseback…)
Alvast bedankt!
Voorzichtige inschatting obv niet al te scherpe foto: redial vanwege de minuutstreepjes die niet recht lijken te zitten en de niet helemaal nette n uit constellation. Scherpe foto zou helpen en mij helemaal corrigeren
Verder wel origineel en gebruikt. Hoeken zijn niet meer zo scherp en vooral de kroon is versleten, wel origineel denk ik.
Andere meningen?
Kast en lugs in redelijk gebruikte staat. Caseback best nog scherp. Calibre 551, deze is uit 1964, ziet er netjes uit en is periodecorrect.
De minutemarkers en de laatste ‘n’ van Constellation op de wijzerplaat zijn, zoals @Plees al aangeeft, zorgelijk of bedenkelijk. Omdat goed te kunnen zien en beoordelen zijn betere foto’s nodig.
Plaat is goed, lijkt eerder iets op het glaasje of in de plaat.
Das ook wel lastig met goud. Zo zacht.
Zou wel betere fotos willen zien hoor.
Klopt als een zwerende vinger, echter goed om te weten als dit in het koopoordeel meegewogen moet worden.
Goedemiddag,
wijzerplaat lijkt mij niet direct een redial, dat de streepjes niet uitgelijnd lijken lijkt mij eerder ongelukkig lichtinval op de markers. Schepere foto zou kunnen helpen een beter oordeel te geven. Kast vrij scherp, scherpe randjes zijn er wel vanaf, niet perse vanwege polijsten, kan ook door de vele draagsporen, dan worden de scherpe randen ook wat meer afgerond bij dit model.
De gele pakking van het achterdeksel verraad dat het horloge al lang niet meer is geserviced (mogelijk nooit). De slijtsporen in het achterdeksel verraden dat er speling op het rotorlager zit. Een bekend euvel bij deze uurwerken, echter betekend dit dit ook mogelijk slijtage op anderen punten, zoals veerton, veertonlager, tappen, etc.
De kroon is niet origineel of is wel origineel maar kapot gevijld om deze makkelijker te bedienen. De originele kronen zijn overigens mooi maar onpraktisch.
Zou wegens bovengenoemde punten wel rekening houden qua prijs, zodat er ruimte is voor een goede onderhoudsbeurt en een nieuwe kroon.
Met vriendelijke groet,
Koen
En hoe! ik kan er maar niet genoeg van krijgen haha!
Helaas heb ik niet genoeg expertise erover om er een oordeel over te kunnen geven, maar gelukkig zitten er zat andere gasten in de topic die dat wel kunnen.
Echt of niet, het blijft wel een gaaf hebbe dingetje haha!
Ziet er nu prima uit, ik denk obv deze foto een originele wijzerplaat