Omega Constellation

Hoi, deze Omega heb ik al heel lang maar weet er weinig van. Jaren 70? Ik heb veel op internet gezocht maar kom deze niet tegen: wijzerplaat, opstaande kant waat glas in zit en a

chterkant. Meestal zie ik geschroefde achterkant. Heb het horloge nu om maar loopt nog prima na al die tijd van stilliggen. Is over dit horloge nog meer te melden, dan graag.

2 likes

Even verplaatst naar de juiste categorie.

Apart hoe die op mijn stemvork Omega lijkt. Er lijkt wat mee gebeurt te zijn, kriebelig opschrift op de wijzerplaat en die grote open plek rechts van de datum.

Wacht es even, deze lijkt nog meer! Wat staat er op de binnenkant van het deksel? Op die nummers kan je dan zoeken. Ook wel benieuwd naar het uurwerk.

1 like

Vlgs mij is er niets mee gebeurd. De wijzerplaat loopt gewoon door.

Dit is een automaat. Ik haal de achterkant eraf en stuur jou fotos. Idd lijkt de opschrift op de wijzerplaat wat kriebelig??!!

Kun je hier iets mee?

Het referentienummer in jouw deksel hoort bij een constellation megasonic, zoals die van Martijn.
Ik vermoed dat de kast ooit vervangen is…

Dat zie ik nu ook, helaas. Je moet al echt een kenner zijn om met een gerust hart een duur horloge te kopen. Dit is al mijn 2e geassembleerd horloge grrrr

1 like

Die plaat is opnieuw (en vrij belabberd) opgemaakt, dat lettertype is niet des Omega’s. En dat uurwerk hoort er inderdaad niet in.

1 like

Bedankt voor ieders reactie. Weer een illusie armer maar de wereld vergaat hiermee gelukkig niet.:grinning:

2 likes

Doen we graag.
Volgende keer misschien even vooraf informeren, dat is goedkoper.

Helaas, misschien is het megasonic uurwerk ooit stuk gegaan en vervangen door een betrouwbaarder mechanisch uurwerk. (Die van mij doet het momenteel ook niet, mist ook nog de band en de kroon) ik moet er ooit aan toe komen.

1 like

Ik heb hem op MP gezet met alle info die ik van jullie heb gekregen. Dan weet de volgende wel wat ie koopt.:smile:

1 like

Voor onderdelen volstaat het horloge prima :+1:. Vast genoeg gegadigden.