Omega Constellation

Deze “Omega Constellation” kocht ik een tijdje geleden via Ebay als “for parts or repair”. Er mankeert behoorlijk wat aan maar leuk als project.

Ik wil er nu mee aan de slag en ben ‘m eens goed aan het bekijken. De achterkant vermeldt:

WATERPROOF
168.025 TOOL 105

Ik heb ‘m nog niet kunnen openen (wacht nog op Tool 105 :smiley:). Gezien de case, het feit dat er een echt glaasje (met Omega logo) op zit en de hoeveelheid “wrist cheese” heb ik niet echt reden tot twijfel over de echtheid.

Maar er vallen wel een paar dingen op.

• markeringen niet zoals gewoonlijk bij “pie pan”
  • slordige plaatsing van de indices ten opzichte van de minuut markering
  • geen “Swiss Made” op de wijzerplaat

Ook kom ik dit model met deze wijzerplaat niet tegen op internet.

Mijn vraag is dan ook, wat heb ik hier in handen?

Een redial gok ik? Zou de pie pan randen veel strakker verwachten, wel eens begrepen dat dat een indicatie van redial is.

2 likes

Zijn slechte fotos.

Heb niet heel goed gekeken, maar zie 1-2-3 niet meteen duidelijke issues. De swiss made die ontbreekt is wel een slecht teken. Print lijkt niet scherp maar gekrast plexi kan vertekenen.

Niet elke connie heeft een piepan dial, dus dat zou best hebben gekund.

1 like

Bedankt @Pjotr en @Ruud. Een redial zou goed kunnen. Als ik ‘m open heb zal proberen een betere foto te plaatsen!

100% een redial inderdaad. Dit uurwerk moet er trouwens vanaf de voorkant uit, vandaar de tool. Dat is een glastool. Kan overigens ook prima met een genierieke glasklauw, of een pompje.

2 likes