Een collega van mij heeft dit horloge thuis liggen. Geërfd van zijn vader. Nu is hij benieuwd wat het waard is. Hij wilt dit horloge waarschijnlijk verkopen. Kan iemand een ruwe schatting maken wat de waarde kan zijn? Ken dit model niet. Wel even online gezocht, maar dacht vraag het ook even hier. Hij is ook benieuwd of het een redial is.
Heb helaas maar 1 foto omdat we nu beide op werk zijn. Als hij thuis is kan hij er meer maken.
Ik denk dat hij vooral scheef lijkt door de hoek van de foto. De wijzerplaat van het exemplaar op catawiki vind ik er eerlijk gezegd meer als een re-dial uitzien dan het horloge van Batossai.
De wijzerplaat ziet er wel netjes “recht uitgelijnd” uit (rode kruis).
Als de foto helemaal frontaal was, zou rood en groen gelijk moeten lopen. (rood: markers op 3 en 9, groen: centraal punt in centrale wijzers en midden van de kroon)
Redial. O.a. verkeerde font voor de datum index. Slechte verhouding van de minuut wijzer/datum index, 5 minuten indices niet goed uitgelijnd, etc, etc.
Ik ben bang dat deze idd opnieuw is opgemaakt. Vanuit verschillende hoeken lijkt het er op dat de uurmarkers tov de minuutmarkers afwijken (of andersom eigenlijk )
Dat doet voor verzamelaars wel afbreuk aan de waarde. Niettegenstaande het laatste is deze toch een leuke zakcent waard denk ik.
Niet per definitie. Heeft uiteraard te maken met vraag en aanbod, maar ook met beschikbaarheid. Nu zie je dit model niet al te veel, maar ik ben niet op de hoogte van de verschillen tussen de verschillende modellen.
Yes. Plaatje inderdaad opnieuw opgemaakt.
Waarde is moeilijk. Erg goede volledig originele doen 3,5 - 4,5k. Extreem goede kunnen zoals steeds nog veel hoger. Deze in goldcap, zonder service en met opgemaakt plaat zal nog wel 1,5 tot 2k opbrengen schat ik zo. Maar de markt ervoor zal beperkt zijn.