Vandaag verkoop ik deze prachtige Omega Cosmic triple date moon phase ref. CK2471 uit de jaren 40. Dit zijn enkele van mijn favoriete Omega’s om te verzamelen, omdat er zoveel interessante wijzerplaatvarianten zijn onder dezelfde referentienummers en het natuurlijk een grote uitdaging is om mooie originele exemplaren in onbeschadigde staat te vinden!
Merk en model: Omega Cosmic
Diameter:35mm
Leeftijd:1948
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2015
Factuur en/of certificaat: nee
Originele doos en/of eventuele accessoires: nee
Verzendkosten of afgehaald in regio: Ja/Utrecht
Conditie (krassen, werking etc): Heel goed
Soort uurwerk en kaliber: Omega 27DLCP
Vraagprijs: €4500
Dit exemplaar heeft een tweekleurige crèmekleurige wijzerplaat met vergulde Arabische cijfers en een blauwe datumring die een gelijkmatige en charmante marmerachtige patina heeft ontwikkeld. Dit is een vroege wijzerplaat met het gedrukte Omega-logo en -tekst. De vergulde wijzers met blauwe secondewijzer zijn ook in uitstekende staat. De sterren/maan-schijf heeft een mooie bruine tint, wat erg handig is bij het kiezen van een bijpassende leren band.
De stalen kast is in zeer goede staat en, belangrijker nog voor deze referentie, de gebogen lugs en bezel hebben hun scherpe, kenmerkende afwerking behouden. De gesigneerde kroon en de datumverstelknoppen functioneren perfect. De achterkant van de kast is gemerkt met 2471/1
Het horloge is voorzien van een kaliber 27DLCP met een serienummer in de 10,9 miljoen-reeks, wat overeenkomt met circa 1948. Het uurwerk is in uitstekende staat en loopt goed; het opwinden en instellen verloopt soepel en de Engelse kalender en maanfase werken naar behoren. Het horloge is in 2018 geserviced en sindsdien één of twee keer per jaar gedragen.
€4500 netto voor mij, inclusief wereldwijde verzending met track & trace. Horloge wordt verkocht zonder band.Betaling via bankoverschrijving of PayPal (alleen voor leden met een goede reputatie op dit forum).
Vragen? Stel ze gerust.
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierboven zijn een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).