Omega Cosmic - Triple Date Moonphase - ref 2606 - 1951 - €4250

Vandaag verkoop ik deze prachtige Omega Cosmic kalender maanfase ref. 2606 uit de vroege jaren 50. Dit zijn enkele van mijn favoriete Omega’s om te verzamelen, omdat er zoveel interessante wijzerplaatvarianten zijn onder dezelfde referentienummers. De grootste uitdaging is natuurlijk om mooie originele exemplaren in onbeschadigde staat te vinden!

Dit exemplaar heeft een mooie crèmekleurige wijzerplaat met opgezette gouden indexen op de kwartieren en vergulde doodskistvormige uur markeringen, en de gebruikelijke blauwe datumring. Er is wat patina

De gouden wijzers met blauwe secondewijzer zijn in uitstekende staat. De sterren/maanschijf heeft een mooie bruine tint, wat erg handig is bij het kiezen van een bijpassende leren band!

De zware stalen kast met gouden bovenkant is in zeer goede staat met stevige lugs en bezel en een mooie diameter van 35 mm. De gesigneerde kroon en de datumverstelknoppen functioneren perfect. De achterkant van de kast is gesigneerd met 2606-6 en heeft een fraai uitgevoerde inscriptie.

Het horloge heeft een kaliber 381 met een serienummer in de 12,6 miljoen-reeks, wat overeenkomt met circa 1951. Het uurwerk is in goede staat en loopt zeer goed; het opwinden en instellen gaat soepel en de Engelse kalender en maanfase werken naar behoren.

Het horloge is voor het laatst onderhouden rond 2017 en is sindsdien slechts een paar keer per jaar gedragen.

Ik verkoop het horloge zonder band.

€4250 netto voor mij, inclusief wereldwijde verzending met Track & Trace. Betaling via bankoverschrijving of Wise (alleen voor leden met een goede reputatie op dit forum).

Vragen? Stel ze gerust.

Merk en model: Omega Cosmic Maanfase ref 2606
Diameter: 35mm
Leeftijd: 1951
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2017
Factuur en/of certificaat: nee
Originele doos en/of eventuele accessoires: nee
Verzendkosten of afgehaald in regio: ja
Conditie (krassen, werking etc): prachtig
Soort uurwerk en kaliber: Omega 381
Vraagprijs: €4250
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd

25 likes