Omega cushion case uit 1938

Een aantal maanden terug een impulsaankoop geweest, dan nu eindelijk het lopende resultaat. helaas waren de foto’s niet zo goed gelukt dus vandaar nog nu maar eentje.

moest toch een hele hoop aan gebeuren, het uurwerk was ontzettend vies, grondige schoonmaak was vereist, het uurrad miste en de spiraalveer zat over de balanskloof heen. heeft dus een tijdje geduurd maar hij loopt weer als een trein (een stoomtrein uit 1938 dan wel, maar goed.)

al met al weer een leuk project, die waarschijnlijk binnenkort in de verkoop gaat.

8 likes

Mijn beste,

Een heuse oldtimer voor om de pols!!
Knap staaltje restauratie!!

Doch voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Super! Kleine maat zo te zien - destijds de norm natuurlijk… 30 mm zonder kroon, pakweg?

1 like

ja zoiets, ik moet zeggen dat de maat me wel aanstaat. lekker klein :smile:

mooi dit model, ademt stijl uit.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

das een goede vraag, waar ik eigenlijk ook niet zo goed het antwoord op weet.
ik denk dat het met name afhangt van de prijs die ik er voor kan vangen, ik heb het om een of andere reden in mijn hoofd gehaald dat het horloge toch stukken meer waard zou zijn dan zijn orginele aankoopprijs, en een mooie winst zou ik geen nee tegen zeggen.

Erg leuke oude Omega echter reken je niet te rijk, deze modellen brengen meestal minder op dan modellen uit jaren 50-60

Leuk gedaan, hoop dat de verkoopprijs meevalt voor je!

alles onder voorbehoud natuurlijk :wink:

we gaan het zien!

1 like

Diameter is tevens een heel belangrijke factor. Elke mm meer scheelt vaak honderden euri.

Mooie kastvorm en de wijzerplaat lijkt me nog mooi onaangetast. Kast lijkt alleen op deze foto erg over gepolijst. Zou zonde zijn.