đź”’ "Omega" Dames 18kt

Kennis van me stuurde mij wat foto’s door van een omega dames horloge. Waarde is bekend dat dit de goudwaarde gaat zijn, wat hij voornamelijk wilde weten is de leeftijd van het horloge. De foto’s van het uurwerk zijn er niet.

Vrees voor een snelweg “omega”, maar laat me graag verbeteren.

Gouden horloge met stalen deksel is verguld. Omega heeft een betere kwaliteit. Vermoed dus een vroege fake (jaren 60/70).

4 likes

Volgens mij is dit eentje die eerder in de prullenbak mag belanden. Ik meen dat Omega nooit zulke opzichte merktekens op de caseback zette… het lijkt ook alsof de caseback van staal is ipv goud. Wat ook al een aanwijzing is dat het horloge niet van goud is, maar slechts verguld. Het geheel ziet er ook erg rommelig en slordig uit. Ik denk dat de meeste oude dames Omegas net wat verfijnder afgewerkt waren.

Just my 2 cents…

Edit: Ruud was me al voor…

1 like

De stijl qua uiterlijk icm de gaarheid van het horloge schat ik uit de jaren 60.
In die tijd waren dit soort modellen alleen wel vaak 14k goud ipv 18k… dus dat rijmt misschien niet helemaal

@Ruud: Ein Autobahn Omega!

Dat rechtse “goudmerk” doet me wat denken aan die stickers van de Nürburgring :smiley:

Er zijn ook wat “diamanten” vanaf gevallen en de rest lijkt niet zo mooi gezet

Had al een vermoeden maar altijd goed om te confirmeren aangezien vintage omega verre van mijn ding is. Zal even informeren of case back idd staal is of niet dan zal ik hem daarna het heugelijke nieuws brengen hahaha.

Kennelijk is achterkant goudkleurig maar minder van kleur dus waarschijnlijk verguld

Als die echt is, eet ik een bezem. Helaas…

4 likes

Dat had ik willen zien :joy:

1 like

Case closed en topic mag weer dicht!

Volgens mij had Omega in die tijd ook nooit antimagnetic op de wijzerplaat staan, maar ik ben geen Omega kenner.
Ook hadden ze geen goudtekens aan de buitenkant van de caseback staan.

Het is heel eenvoudig:

Omega en grote opzichtige goudmerken op de bodem = fake.
Omega en kreten als antimagnétique/Incabloc/xx Jewels op de wijzerplaat = fake.
Omega en spelfouten als Costelletion op de wijzerplaat = fake.

Combinaties van deze kenmerken = verschrikkelijk fake.

Er bestaan Omega kasten met kleine goudmerkjes (bijv. de Franse adelaarskop) maar die merkjes zijn klein (2 - 3 mm) en op een redelijk onopvallende plek ingeslagen.

4 likes

Mijn vader kreeg medio jaren '60 zo’n fake Omega aangeboden in Noord Italië op een parkeerplaats. Was wel een ander model. Als kind kon ik al zien dat er “iets” niet klopte, n.l. de opdruk op de wijzerplaat was veel te groot. Idd. grote driehoek achterop met 750 en 18K. Aanvankelijk moest het horloge omgerekend 500 gulden kosten. Mijn vader had zoveel geld niet bij zich en mocht deze “beauty” uiteindelijk meenemen voor 25 gulden. Dat is nog eens korting :money_mouth_face: Kom daar tegenwoordig maar eens om, . . . Mijn moeder heeft veel plezier gehad van de fake. Het uurwerk bleef tikken, maar het “goud” sleet er aan de achterzijde na een paar jaar al vanaf. Toen restte een “witgouden” kast, haha.

4 likes

Het is ook wel af te lezen aan de slechte letterzetting van omega

Nogmaals.

Duhhhh :point_down:

:wink:

1 like