Omega dames gesp

Er is heel weinig informatie te vinden online. Dus vandaar hier de vraag om zekerheid te hebben over de echtheid. Het gaat om deze gesp die op een dames Geneve zit.

2 likes

volgens mij een buckle uit de jaren 60. Ik kan op google veel vergelijkbare vinden wel lijken die wat strakker

Ik denk zelf dat hij wel klopt. Ik heb een tijd gezocht naar een buckle van universal geneve (is wel een ander merk i know) maar de nep buckles waren voorzien van het arcierinox logo maar waren niet van staal. Bij die buckles kon je door een krasje te zetten aan de binnenkant van de gesp zo zien of het wel echt staal was.

Dit zijn de fotos welke ik er op vond lijken

1 like

Ik zeg nep: er lijkt een merkteken te missen. Op het omega forum veel info over te vinden:
https://omegaforums.net/threads/about-omega-buckles.37347/

2 likes

Dat gaat over heren buckles. Ik kan me voorstellen dat er verschillen tussen zitten. Al was het maar omdat er minder ruimte was op een kleinere buckle.

De fotos zijn niet zo scherp. :grimacing: Zou kloppen een 60s buckle, het serienummer dateert het horloge op 68.

2 likes

Deze had ik verwacht. Volgens mij zit daar geen verschil in. De gespen kwamen van dezelfde leveranciers voor zover ik weet.

Zo’n ouwe vergane buckle bij een oud en vergaan bandje… Kwaliteit lijkt me ook prima… t logo en de markeringen zien er goed uit.

Bewijzen kan ik t niet, maar zou zelf voor gen gaan.

1 like

Heel simpel, het loont zich niet om deze na te maken omdat er amper mensen naar ultra smalle bandjes op zoek zijn. Dus je kunt gewoon aannemen dat hij goed is.

2 likes

Dank voor de antwoorden! Ik zag het googlen er over idd ook geen fake dames gespen. Het is een best leuk horloge trouwens. Saai, minimalistisch, kies er een. Maar hij is wel stijlvol.

2 likes

Mijn jongste dochter (9) heeft zelfs een nog kleinere met 7mm aanzet band…

image

1 like

Is echt idd :grinning: je had ze met verschillende logo’s

1 like