Omega dameshorloge De Ville 1997

Het gaat over een type 1960750M212
Ik kreeg dit horloge van het bedrijf voor mijn 25 jaren dienst. Na verloop van tijd wil ik de batterij laten vervangen en ben bij een prutser techt rekomen, die het juiste type batterij niet in huis had. Hij heeft toen het deksel niet weer op het horloge geplaatst. Ik had het niet in de gaten en heb bij thuiskomst het zakje waar hij het horloge in geplaatst had weggegooid, stom, het deksel zat daar nog in. Daar ben ik spijtig genoeg pas later achter gekomen, want ik droeg dat horloge niet echt veel. Nu wil ik het deksel er weer op laten zetten. De horlogemaker waar destijds het horloge door het bedrijf werd aangekocht zegt dat het daarvoor naar Zwitserland moet om een schatting te maken van de herstelling, maar bij een vorige schatting lag dat al op 1.800€. Nu wil ik weten of het echt wel de moeite om dit bedrag, of zelfs meer, uit te geven aan dit horloge.

Het feit dat het een dameshorloge is, is het antwoord: nee! Daarnaast is het ook een quartz.

Ennuh die 1800 euro slaat natuurlijk nergens op.

Maar foto’s zijn wel handig voor de lezers.

Ik vermoede al zoiets. Spijtig genoeg heb ik geen foto want het horloge ligt wat ver van hier. Dank je voor de info.
Zou er iemand interesse hebben voor dit horloge zonder deksel? Het is weinig gedragen maar heeft wel zijn leeftijd.

Oh ja, nog iets, men zegde mij dat dit de prijs was voor het gewicht in goud van het deksel. Ik vind dit echt wel wat overdreven, niet?

Ik kijk er niet van op dat Omega daar 1800 euro voor vraagt. Al die Zwitserse A-merken (nou ja, bijna allemaal) zijn van het padje af qua kosten voor onderdelen… …aan de andere kant, niemand heeft verder nog zo’n nieuwe deksel in goud, realistisch gezien. Het horloge is het economisch zeker niet meer waard.

Dat is echt onzin. Gewicht is paar gram.

Het nummer dat je opgaf levert weinig op. Kun je anders eens foto van de voorkant (en de achterkant) plaatsen?

Dat zal toch al meer richting 10 tot 15 gram gaan, pakweg - en de goudprijs is hoog. Blijft veel te duur.

Ik zal de juwelier vragen om mij een foto te sturen. Zo gauw ik die heb zal ik hem posten.

Bedankt alvast voor de moeite!

Dat dacht ik ook al. de prijs van het goud is voor iedereen hetzelfde, zelfs als je Omega heet

Voor een deksel? Nou: niet bij de gouden horloges die ik heb gehad

De goudprijs is voor Omega inderdaad hetzelfde maar ze moeten er nog wel iets mee doen :innocent:

1 like

Ik wacht nog steeds op de foto’s. Zo gauw ik die heb zal ik ze posten

!

Hier de foto’s. Ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn.