Omega dameshorloge - Info gezocht

Goede avond,

Ik ben hier helemaal nieuw op het forum en ga direct met de deur in huis vallen.

Ik heb een Omega horloge thuis liggen waar ik graag wat meer informatie over zou willen hebben.
Ken helemaal niets van horloges maar het zou volgens juweliers wel een mooi stuk zijn.
Graag geweten of het echte Omega is, welk jaar hij uitgebracht is, wat eventueel de prijs in die tijd was en wat er nu de waarde nog van zou zijn. Betreft een erfstuk van mijn moeder haar moeder. Enkel het horloge in bezit, geen doosje of dergelijk iets er van.

Alvast bedankt!

Op het uurwerk staat een klein rondje, hierin staat het serienummer geschreven. Op basis daarvan kunnen we het productiejaar bepalen.

Sorry dit was ik vergeten te vermelden.
Heb ik met een vergrootglas nagekeken.

2(3)7135600

Het eerste is een 2 of een 3…

Dit zou dan circa 1973 moeten zijn, past dat een beetje bij de geschiedenis?

Dat kan zeker kloppen. Dachten rond het jaar 70-75.
Alvast bedankt voor deze info!

Waarde is niet veel meer dan de goudwaarde.

Onderhoud laten plegen en bij bijzondere gelegenheden dragen.

Hoogst waarschijnlijk is het geen echte. Deze werden is de 70-80er jaren veel gekocht.
Het uurwerk is over het algemeen een kleine A. Schild handopwinder.
En helaas is het meestal ook geen goud.

Ik denk dat betere foto’s wenselijk zijn.

Het werk ziet er uit als een kal. 625.

Maar zonder behoorlijke foto’s vooral ook van de binnenkant van de kast wil ik me niet vastleggen.
Elke behoorlijke telefoon maakt tegenwoordig foto’s van 1920 x 1080
deze hier zijn 640 x 480 en dan nog vanaf een meter afstand genomen.

Hierbij de foto van de binnenkant.
Welke zijn eventueel nog nodig?

Mvg

Is idd hoogstwaarschijnlijk een kal. 625.
Het horloge lijkt hier op

Dat heeft ook een kaliber 625 en het ref. nr. zou ook kunnen kloppen. 7283 op jouw foto van de bodem en BA 711.7283 bij Omega.
Maar hoe dan ook, voor dameshorloges geldt: waarde=waarde edelmetaal en edelstenen.

In de Omega bijbel staat een foto’tje van een Franse advertentie uit de jaren 70 met een soortgelijk horloge (ook met edelstenen maar met een andere band)