Omega data comuter

Hallo ik heb een van de eerste omega data computer type 1 horloge. Wie kan mij vertellen hoe de batterij gewisseld moet worden

Openschroeven en het juiste type batterij er in steken ? Bedoel je de TC1, dus het LED horloge ?

Heel voorzichtig en door iemand die weet wat hij doet :slight_smile:

Eerst en vooral moet je zeer voorzichtig zijn bij het opendoen van het deksel. Je mag in geen geval in aanraking komen met de plc die in het uurwerk zit. De plc is het belangrijkste en meest kwetsbare onderdeel in data.
Het zou kunnen zijn dat er ook een tri-glide sensor in de kast zit en dan moet je zeker opletten dat de micro-glasvezel…microscopisch klein…zeker op zijn plaats blijft liggen. Het batterijtje kan je vervangen door het scrufpoly-plaatje eerst te lossen, dan voorzichtig opzijschuiven (je hebt maar goed 1,5 mm over.) en dan met engelengeduld het batterijtje lichtten. Bij deze handeling oppassen dat je een zeer stabiele hefbeweging maakt met je hand.
Leg het batterijtje zacht neer op een zachte ondergrond en vergewis je ervan dat het geen schade veroorzaakt in de nabije omgeving. Ik denk niet dat er een zekere vorm van straling zal vrijkomen daar de atomen gerenereerd werden tijdens het verwijderen. Ik hoop je hiermaa van dienst te zijn geweest.