Omega 'De luxe'

Beste horlogeliefhebber,

ik heb onlangs een horloge geërfd van een tante. Het is een Omega dameshorloge, verder staat er nog ‘De Luxe,antimagnetic’ op. Kan iemand mij iets meer vertellen over deze horloge, of een link doorgeven van waar ik meer info kan vinden? Ik heb geen idee of het een oud exemplaar is, het is er wel nog eentje zonder batterijen. Het werkt nog maar helaas zijn er twee steentjes in de rand verdwenen. Zou dit nog veel waard zijn? Kan ik dit bv aanbieden bij een juwielier? Ook het bandje is nog origineel van Omega. Alvast bedankt voor een reactie, Ann

hopelijk lukt de link naar de foto http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=share&a=0&key=48IS6AQ8

ik stel vast dat het horloge wel aleens stil valt, als ik ze terug opneem begint ze weer te tikken

Hallo,

Staat er ook “Constellation” op de wijzerplaat?

gr. Roel

neen, geen ‘constellation’ te vinden

Dan gaat het waarschijnlijk om een jaren 80 replica. We hebben dit al vaker op dit forum gezien. Vooral de band geeft het weg…

Heb je geen (grotere) duidelijkere foto?

Photobucket.com is handig om op te laden… (tu)

gr. Roel

ondertussen heb ik een nieuwe foto toegevoegd maar ik heb maar een gewoon foto toestel, hopelijk is het iets duidelijker. Dus als ik het goed begrijp is het misschien wel fake?

Beste Ann,

Damenshorloges zijn per definitie aanmerkelijk minder waard dan herenhorloges.
Je moet ook nog maar een koper vinden voor een dergelijk horloge.
Als het om een echt gouden horloge gaat kan omsmelten (ca. 11 euro/gram) heel goed de meest renderende optie zijn.

Of het een originele Omega betreft is niet van de foto af te leiden, die is daarvoor veel te vaag.

Ik ben bang dat je niet te veel moet verwachten hiervan.

Beste allemaal,

bedankt voor de reacties tot dusver. Ik beschik helaas niet over een fototoestel waarmee ik mooie detailfoto’s kan maken. Ik denk dat ik het voorwerp best fysiek toon aan een juwelier. Hartelijk dank aan allen maar ik heb wel geleerd dat ik mij niet teveel illusies moet maken over de waarde. Groet, Ann