Ik ben geïnteresseerd in een vintage Omega de Ville, echter heb ik helemaal geen verstand van deze klokjes.
Mijn vraag is: hoe zit het met de waarde van een de Ville handwinder vs. automaat. En wat is van beide uurwerken de betrouwbaarheid?
Ik ben geïnteresseerd in een vintage Omega de Ville, echter heb ik helemaal geen verstand van deze klokjes.
Mijn vraag is: hoe zit het met de waarde van een de Ville handwinder vs. automaat. En wat is van beide uurwerken de betrouwbaarheid?
Over algemeen een automaat iets duurder dan een een handwinder maar goed,is natuurlijk geheel afhankelijk van staat etc…
Hmm niet helemaal mee eens Gekkehuus, maar dat weet je want we hebben de discussie al eens gehad 
Ik heb een chronoswiss timemaster handopwinder, die is aanzienlijk prijziger vergeleken met de automaat versie. En wat dacht je van de Omega speedmaster…
Het is denk ik ook wel per merk en model verschillend.
Er staat trouwens een verdomd mooie Seamaster de Ville te koop op dit forum, een handopwinder 
Groet,
Martin
hhahaha MaPaLu , ik wist dat je het ging opnemen voor de handwinder, ik wil wel wat handwinders van mij ruilen tegen jou automaten hoor !!
Voor een vintage Omega zou ik ook voor de handopwinder gaan, maar ik heb toch een automaat (Seamaster) ook van een forumlid gekocht. Het is 1 van mijn meest nauwkeurige horloges ook al is hij 25 jaar oud. De afwijking is circa 2 seconden per dag. En voor de liefhebber even een foto er bij:
Het maakt dus niet uit, maar ligt grotendeels aan de staat.
Ik ben mij aan het oriënteren en als ik wat tegenkom zal ik het kopen.
Heb nu zelf een redelijke klassieke maar wel nieuwe Longines en hoop er met mijn studentenbudget nog een mooie oude jaren 60 Omega erbij te kunnen kopen.