Ik zag deze omega verschijnen op Catawiki:
www.catawiki.nl/l/48310357-omega-de-ville-automatic-heren-1960-1969
Nu op het eerste zicht ziet deze er ok uit. Maar de verkoper vermeld er zo weinig informatie bij. Er is zelfs geen manier om de verkoper te contacteren!
Wat zijn jullie ervaringen met Catawiki?
Ik zie witte spekjes op het horloge, is dit stof of effectief beschadigingen?
Iemand enig idee welk model dit horloge zou zijn? Van de binnenkant zijn er ook geen foto’s dusja… Moeilijk te zeggen wat erin zit.
Hoi @Lowet, ik zit regelmatig op catawiki en koop ook wel eens wat.
Het is niet veel anders dan ebay.
Heb zelf goede ervaringen maar je moet erg goed kijken. Deze foto’s zien er gephotoshopt (is dit een woord?) Uit.
Bij twijfel kanje de veiling zelf benaderen. Vragen stellen gaat niet maar als je denkt dat de beschrijving of de foto’s niet kloppen trekken ze het item terug en wordt hij later opnieuw geveild met waarheidsgetrouwe info.
Direct contact met de verkopers hebben ze afgeschaft op deze site.
Catawiki zelf is een waardeloos bedrijf. De schattingen slaan nergens op, ze controleren niet op echtheid of originaliteit, terwijl dit wel zo overkomt door “experts” die een schatting geven.
Ondanks dit, koop ik er wel eens wat. Tips;
Bied alleen op horloges waarvan je veel hebt opgezocht. Types, dials, kastvorm, welke kroon etc.
Foto’s moeten zo onbewerkt mogelijk zijn.
vintage omega is een wespennest. Dit zou ik persoonlijk hier in het gedeelte kopen. Volgens mij staan er een aantal mooien. Zoek maar op: omega #horlogemarkt.