Ik heb het volgende horloge op het oog. Maar de wijzers lijken mij niet origineel. Kan iemand hier vertellen of het een origineel betreft en wat een redelijke prijs zou zijn.
Mijn horlogevirus is pas sinds een half jaar actief dus mijn ervaring laakt.
Alvast bedankt!
ps: dit topic staat ook bij vintage. Ik heb geen idee wanneer een horloge een vintage betreft. Dit horloge schijnt uit midden ’ 90 te komen. Dus als een mod een van de twee topics verwijdert is dat natuurlijk geen probleem.
Dit is voor 99% zeker een echte. MEt die wijzers is niet vreemds mee aan de hand. Ik heb zelf 12 jaar dezelfde De Ville gehad (met datum) en de wijzers waren identiek. Ook de achterdeksel inclusief gravure zijn identiek. Ik zie (bijna) niets aan dit horloge wat bij mij argwaan wekt, behalve dat ik de kroon wat grof over vind komen maar volgens mij zie ik daar wel een Omega logo op.
Overigens heb ik mijn horloge vorig jaar via dit forum verkocht.
Zonder nu gelijk te openbaren wat ik ontvangen heb voor de mijne (ik houd namelijk graag rekening met de koper), kan ik je melden dat ik meer heb mogen ontvangen dan €150,00. Mijn horloge was gekocht in 1998 en had een datum-aanduiding.
Hopelijk heb je er wat aan, trek zelf je conclusie.
Verder deel ik de mening van SuperC: kast/lunette/lugs/logo, het komt zo op de foto’s te zien allemaal overeen met een echte.
150,- euro is, mits in een nette staat, niet echt teveel.
Wat koop je tegenwoordig nog voor 150,- euro ?
Een trendy horloge van b.v. Guess of één of ander B-merk/ C-merk horloge kost al snel meer.
En als mooie dresswatch zie ik dan toch liever zo’n Omega.
edit: Je moet dit horloge niet zien als een vintage horloge en het horloge heeft zoals door anderen dan ook al gezegd geen vintage waarde.
Maar nogmaals : Voor 150,- euro een nette Omega,…is niks mis mee
150,- euro is, mits in een nette staat, niet echt
teveel.
Wat koop je tegenwoordig nog voor 150,- euro ?
Een trendy horloge van b.v. Guess of één of ander
B-merk/ C-merk horloge kost al snel meer.
En als mooie dresswatch zie ik dan toch liever
zo’n Omega.
edit: Je moet dit horloge niet zien als een
vintage horloge en het horloge heeft zoals door
anderen dan ook al gezegd geen vintage waarde.
Maar nogmaals : Voor 150,- euro een nette
Omega,…is niks mis mee
De prijs die SuperC noemt, is marktconform voor de omschreven uitvoering.
Ik was eerste eigenaar en heb het horloge verkocht incl. volledige historie (incl. org. aankoopbon), org. Omega doos en alle overige bescheiden als Omega pas etc… Horloge had draagsporen maar dat mag (toch?) na 12 jaar en de org. Omega band was versleten (heb ik netjes erbij vermeld) maar had dus wel de originele Omega sluiting.
Afhankelijk van wat er bij dit horloge wat nu aangeboden wordt aanwezig is, moet je zelf nu toch redelijk een aankoopprijs kunnen bepalen dunkt me.
Overigens vind ook ik het geen vintage horloge, het is echt medio-/eind jaren '90.
Ik zie af van de koop (toch wat onverwacht grote uitgaven).
Wil iemand dat ik hem in contact breng met de verkoper. Ik denk dat je em voor 80e kan krijgen.