Omega de ville erfstuk

15 dan of zo?

Tja als je bij commissieboeren inlevert, krijg je het zo laag.

1 like

Ja is ook weer waar.

Ik durf niet te zeggen wat voor uurwerk er in zit. Dames formaat uurwerk wellicht? Zou me niks verbazen als het dan minder dan 10 gram was. Maar misschien kunnen mensen met specifieke ervaring over deze horloges daar meer uitsluitsel over geven.

2 likes

Je laat hier een totaal andere band zien. Niet gek dat dan ook de sluiting afwijkt.

moet gewoon even open dan weet je bijna alles

Alles moet precies zijn…
ā€œOngeveer 70 gram op een keukenweegschaal.ā€
Men moet de kast openen, uurwerk uit halen en als er geen stempel is goud met zuur proberen om van de karaat zeker te zijn. en dan wegen.
En wat betreft stempel is er ook ā€œ999.9ā€ op goud staaf.
14/24 x 1 gr x 50 € (middel aan/verkoop waarde) = 29.17€ - marge. Ik weet niet wat kosten belastingen voor goud in NL.

Wat ik me af vraag is : Als het horloge 14 of 18 karaat goud is, is het dan zo niet meer waard dan alleen de prijs van goud?

Waarde hangt van een aankoper af. Er is niet veel vraag voor dame horloge, ietsje meer voor herkende merken dus… Een schatting hangt tenminste van het goud gewicht (afgezien karat), en meer met geluk, of merk, of uurwerk…
Bvb zoek ik een JLC 101 dame caliber maar die zijn zeldzaam. :wink:

1 like

Het is een klein herenmodel (want 34mm). In de praktijk zal de waarde de goudprijs niet veel overstijgen maar uiteraard is het uurwerk op zich ook nog wat waard

1 like

Weet je al iets meer? altijd leuk om hier te delen dan.

Op dit moment weet ik nog niet veel meer.
Ik zal binnenkort even langs een omega dealer in groningen. Kijken dat die ons duidelijkheid kan geven.
Ik houd jullie op hoogte !

2 likes

Altijd welkom