Omega de ville erfstuk

Mijn schoonmoeder wil de horloge verkopen.
Maar ik zou niet weten voor wat voor bedrag.
Ik dacht misschien is deze Forum het antwoord.
Alvast bedankt
Mvg

Hoe groot is de kast? Lijkt me een mannen/midsize model? 32-34mm? De grootste bepaler van de waarde is de goudwaarde van de kast en band.

Beste
de kast is idd 32 a 34 mm.
De enige stempel die ik kan vinden is 355.

Op de achterkant van de kast staat niets en ik durf hem niet open te maken om te kijken wat op de binnenkant staat .
Mvg

Dat is een goed teken, de goudstempels en het referentienummer bij Omega staan vaak aan de binnenkant. Hoeveel weegt het horloge ongeveer?

1 like

Ongeveer 70 gram op een keukenweegschaal.

Het is op de eerste foto te zien.
Waarschijnlijk staat het op de binnenkant van de kast.
Maar ik weet niet hoe ik dat dekseltje open moet maken.

Niet echt gewild spul. Goudprijs plus een beetje denk ik. Ergo: wegen en 20 gram aftrekken voor uurwerk etc en dan x de goudprijs

1 like

Je gaat niet de huidige goudkoers krijgen. 14 karaat is dus 58,5% zuiver goud. Dus de goudprijs x het aantal gram x 0,585. En daar gaat nog een deel af als marge voor de handelaar. Reken je niet te rijk

Info van een goudinkoopsite:

Houd er wel rekening mee dat de daadwerkelijke goudprijs lager uitvalt dan de huidige dagprijs: de goudhandelaar kan u simpelweg niet de volledige dagprijs betalen. Er moet wat marge overblijven waarvan de handelaar huur, personeel en zichzelf kan betalen.

2 likes

ik krijg bijna overal bij goudkopers 23 euro per gram als het 14 karaat is. 18 k staat al op 33 euro. maar kast is misschien 14 karaat en de band ?? 355 snap ik ook niet dat getal. 8 karaat krijg je 10 euro per gram , maar is id 333 .

1 like

Het cijfer op de achterkant kan ook iets heel anders dan het goud gehalte zijn. Die 355 heeft wss niks met het goud te maken.

Welke merkjes staan er op de sluiting van de band? Daar kan je het goud gehalte wel aan aflezen wss.

Uurwerk en een plexi glaasje wegen echt geen 20 gram.

Onderdeel van het afdingen denk ik :joy: heb je weer een paar gram à 23 euro gewonnen onder het forumgevoel.

geef even foto achterkant, die dekseltjes gaan er normaal gemakkelijk af.

1 like

Moest het allemaal 18 karaat zijn, dan heb je aan goud alleen al gauw ruim 1600 euro !!

welke merkjes staan er op de sluiting? Dan heb je hem niet open te maken. Zou dat sowieso niet doen met een dergelijk horloge om hem zomaar open te maken.

1 like

Op de eerste foto kun je zien wat op de sluiting staat.

1 like

355 staat in de sluiting in plaats van op de kast toch?

Ik vind het een mooi ding, vooral voor een dame nu.

Aha ik had het verkeerd begrepen. Ik kan het op de foto lastig zien helaas

Dat is dan wel heel dom van je.
Als je nog een kilo hebt, koop ik het van je voor 23.

1 like

Idd op de sluiting. Op de kast staat niets.
Ik had idd dezelfde gedachten. Een mooie vrouwen horloge. Maar hij bleek van mijn schoonvader te zijn hahaha.
Maar zou nu idd makkelijk als vrouwen horloge kunnen

1 like