Hoi allemaal!
Ik op zoek naar een Omega De Ville. Ik heb zitten te kijken op chrono24 en daar werden best wat exemplaren aangeboden rond de €300-€600. Is dit een redelijke prijs voor zo een model? En hoe lang zou zo’n horloge dan nog normaal blijven werken? En waar zou ik dan vooral op moeten letten?
Als het goed is heb ik fotos bijgevoegd als voorbeeld van wat er wordt aangeboden op chrono24.
Ik hoor graag naar jullie meningen!
1 like
Quartz gaat meestal wel goed als je een werkend horloge koopt. Valkuilen zijn batterijlekkage doordat mensen hem langer in een lade laten liggen als hij is gestopt. Stop er wel een goede batterij in, zoals Energizer ofzo.
Gratis tip: koop er een met een stalen kast. Bij de vergulde modellen heb je kans op een versleten goudlaag op zowel de kast als de kroon. Dat wordt lelijk en herstel wordt in deze prijsklasse vaak te duur in verhouding tot de prijs van het horloge.
Dit zijn overigens geen bijzonder populaire modellen, dus mocht je er op een gegeven moment weer vanaf willen kan het even duren voordat je hem kwijtraakt. Persoonlijk zou ik even een paar honderd piek doorsparen voor een leuke (handwind of automaat) Genève, Seamaster of Constellation.
2 likes