Omega De Ville metalen band vervangen door leer

Dit is een Omega De Ville quartz en de band is niet echt mooi meer. Volgens mij zou een mooie leren band prachtig passen op deze klassieker, maar het is een specifiek lug systeem dat denk ik speciaal voor de metalen band is gemaakt.
Zou hier een leren band op kunnen volgens jullie?

dat is van de voorkant beter te bepalen :grinning:

Als de 2 gouden blokjes van het ''binnendeel’van de band geen onderdeel van de kast zijn, kun je een band monteren zo breed als dat binnendeel van de band.

Gewoon de pin eruit duwen. Makkelijk met drilled lugs

1 like

Dat is denk ik precies het probleem. Horloge wordt online aangeboden, maar op de foto’s is dat moeilijk te zien. Het lijkt of die twee gouden blokjes aan de kast vast zitten en dan wordt een leren band denk ik wel moeilijk.

1 like

Het lijkt toch vrij duidelijk dat die binnenste blokjes aan de kast vast zitten. Wordt lastig dan (onmogelijk wellicht), een leren bandje.

3 likes

Yep, binnenste stukjes zijn onderdeel van de kast en niet van de band zelf. Dat wordt dus lastig. Ik zou ook niet aanraden een band op maat te laten snijden, want dan zijn de stukjes waarmee de band aan de kast vast zit zĂł dun dat ik vrees dat deze zal splijten of bij de minste of geringste spanning los laat. Ik zou het niet doen, echter ook op de metalen band is het een mooi horloge.

IMG_1158

1 like

Helder. Dankjewel voor deze toelichting!