Hoewel de Omega waarschijnlijk een bekender begrip is, wil ik toch overwegen om uiteindelijk een keuze te maken tussen beide uurwerken.
De Omega moet dan zo’n €3000,- gaan kosten terwijl de Union het voor iets meer dan de helft doet.
De Omega heeft dan weer als extra Het COSC-certificaat.
Ik hou van elegante dreswatches zonder veel poespas maar een Power reserve is wel een must.
Welke zouden jullie kiezen?
:Prijs/kwaliteit gerelateerd!!!
Ik vind de Union mooier. Nu kunnen we over co-axial movements en COSC beginnen, maar in feite is er met een ETA 2897 niets mis. Met 39.5 om 40mm maken ze elkaar niets in grootte, maar die Union heeft meer karakter dan de door jou gekozen versie: De Omega oogt steriel.
Maar wat voor mij het doorslaggevende punt zou zijn is waterresistentie. De Omega doet maar 3 bar, dus op een natterige dag of bij hevige verkoudheid kun je 'm al niet meer met goed fatsoen om. De Union doet gewoon 100m WR, dus zoals het hoort. En voor een PR klok met standaard ETA is ie nog niet dik ook.
Jammer van de water resistance van de Omega; ook ik vind het niet van deze tijd en eerlijk gezegd een merk als Omega onwaardig.
Toch heeft deze gedistingeerde DeVille mijn voorkeur. De Noramis in deze kleurstelling vind ik namelijk nogal een bonte kermis. Blauwe wijzers, gouden indices, zilveren plaat, witte datumschijf met zwarte bedrukking en dan nog de PR. Too much wat mij betreft, zeker voor een dress watch.
Vormt een wat rustiger Noramis geen betee vergelijkingsmateriaal?
Zo heb je stiekem in mijn wishlist gekeken. Ik zou voor de Union gaan! Paar weken geleden heb ik die gepast bij een Duitse dealer en het echt een beauty. Die Omega maar dan de oudere versie, zonder cijfers, heeft bij mij ook heel lang op het verlangelangelijstje gestaan. Doe es gek en ga voor de Duitser
Ik vind de Omega veel mooier, echter, wel in de versie met de grijze plaat en blauwe indices/-wijzers (bij Van Baal/Nijmegen in etalage met kwijlvlek op ruit van mij).
Kritische noot voor beide: bij de Union verstoort de gangreserve indicator de symmetrie net als de secondedail dit ook bij de Omega doet. Waarom hebben ze bij de Union die indicator niet gewoon symmetrisch op de 6 gezet?
UNION, oogt beter en heeft zoveel meer karakter.
En hij heeft de WR 100m mee natuurlijk.
De romains op de Omega ben ik ook geen fan van.
Omega heeft de naam maar doe mij in dit geval de UNION maar
Misschien is een co-axial movement toch wel interessant vanwege haar onderhoudsvriendelijkheid…
Maar Omega is m.i. één van de weinige merken welke deze techniek toepast of vergis ik me…?
Klopt, maar ik vernaggel zelf een horloge met 3 bar WR eerder dan dat ik servicekosten ga maken aan een uurwerk.
En de ETA zou misschien meer service nodig hebben, maar iedere jandoedel op de hoek kan 'm onder handen nemen, terwijl een Omega Co-Axial toch al snel bij een Omega service center terecht gaat moeten komen (denk ik, corrigeer me als ik het fout heb).