Omega De Ville Prestige via Chrono24

Goedenavond allemaal,

Recent voor het eerst een horloge gekocht via Chrono24. Ik ben er zelf erg blij mee, maar wil nog graag zeker weten dat het een echte is voordat ik het bandje van Chrono24 eraf knip. Zouden jullie mij hierbij kunnen helpen?


Alvast bedankt!

3 likes

Nog een paar extra’s: het horloge kwam met de Omega doos en papierwerk (zoals user manual). Daarnaast zat er ook een water resistance test bij en twee rode kaartjes (international warranty & pictograms).

1 like

Op basis van deze “veraf” foto van m.n. de voorzijde lijkt me dat lastig oordelen voor de kenners.
Hiervoor zullen er meer- en gedetailleerdere foto’s nodig zijn.

Lijkt me sterk overigens dat Chrono “niet origineel” verkoopt.

1 like

Dat zou ik idd ook verwachten, maar ja het blijft een grote speler. Maar wat je zegt enkele detail foto’s helpen de kenners zeker.

1 like

Excuses, kon er maar twee toevoegen. Hierbij:

2 likes

Ik zou eerst een check doen op het referentienummer en serienummer op de garantiekaart. Bij Omega moet je die op de achterkant van de kast. An het horloge moeten kunnen vinden (vaak op de ring van de achterdeksel of op 1 van de lugs. Daarnaast kan je natuurlijk ook naar een Omega AD dealer gaan of een Omega gecertificeerde horlogemaker om te laten controleren.

Die komen allemaal overeen :slight_smile:

Heb je reden om te twijfelen aan de handelaar op chrono? Of was het een particuliere verkoper? Een professionele verkoper zal op chrono denk ik niet zo snel het risico nemen om twijfelachtige horloges te verkopen. Ook lijkt me dit niet echt een model dat snel met een goede kwaliteit nagemaakt zal worden.

Nee, het komt van Chrono24 zelf af. De twijfel komt denk ik meer omdat het de eerste keer is dat ik het online bestel. Eigenlijk ziet alles er goed uit: de serienummers kloppen, het horloge ziet er uitstekend uit en werkt perfect.

2 likes

Ten eerste misschien een bruikbare tip: Probeer eerst onderzoek doen, horloges te vergelijken, vragen stellen op het forum en dan pas te kopen. Dan weet je tenminste zeker dat je iets goed koopt. Stel het horloge mocht onverhoopt toch niet goed zijn, dan moet je het alweer gaan terugsturen, geld terug krijgen, etc. Nu zeg ik absoluut niet dat Chrono24 zelf, niet originele horloges verkoopt en dat je ze niet kan vertrouwen. Maar eigen research is altijd handig om te hebben, waar of wat je ook koopt. Maar stel je mocht in de toekomst ergens wat anders kopen. Dan kan je een hoop gedoe voorkomen :slight_smile:

Qua originaliteit zit het overigens goed (zover ik de foto’s kan zien). Afwerking en vorm van de kast klopt. Ook je leren band is correct. Qua plaat ook alles prima. Ook je serienummer zit op de juiste plaats (kan ik tenminste zien met veel zoomen).

Kortom mooi horloge! Hoop dat je iets met de tip kan. Maar vooral eerst nu even genieten man! Geen zorgen en veel plezier ermee! :beers: :beers: :beers:

Bedankt voor de tip Ruud, deze ga ik de volgende keer zeker meenemen.

Ik ben verbaasd dat deze collectie nog best onbekend blijft, naar mijn mening erg mooie horloges voor allerlei soorten gelegenheden.

1 like

Geen probleem hendrik, geniet er van!

Dat is precies de reden dat ik er ook een heb :wink:
Heb alleen een andere plaat dan die van jou.

Snap opzich wel dat deze lijn iets minder mensen aanspreekt. Omega, ademt sportiviteit, zoals speedmaster en seamaster. De Ville is echt een ander horloge en doelgroep.

1 like

Van een niet-kenner (dus dit is slechts een mening), wat een prachtige Omega DeVille. De tip van @Ruud2401 is de juiste natuurlijk, eerst checken en dan pas kopen, maar mocht dit the real thing zijn dan gaan jullie samen een mooie tijd tegemoet.

2 likes