Ik heb een Omega De Ville Longchamp quartz uit de jaren 80 met caliber 1377. Deze heb ik al zo’n vijf maanden liggen en heb het nog nooit gedragen.
Nu kom ik erachter dat het horloge 5-10 minuten per uur sneller loopt. Bij aankoop heb ik hier niet goed opgelet. Garantie was 3 maanden, dus helaas kan ik daar geen aanspraak meer op maken. Is dit nog te herstellen? Zo ja, is dat prijstechnisch nog interessant? Iemand een idee wat het eventueel zou kosten?
Geen idee, maar als ik dit soort dingen lees moet ik gelijk aan Peter denken . Was een tijdje terug met mijn Omega De Ville caliber 1330 ook bij Peter, vandaar.
Eerlijk gezegd weet ik dus niet of er een verkeerde batterij in kan. Ik vervang zelf nooit batterijen, laat ik altijd door een juwelier doen. Dat zou ik eens moeten checken. Deze batterij zat er bij aanschaf al in.
Heb er niet veel voor betaald en zit niet te wachten op herstelkosten van bijvoorbeeld 150 Euro. Een batterij vervangen wil wel, maar anders vind ik het zonde geld en gaat ie gewoon weg.