Omega de ville Quartz

Beste leden,
ik heb net een oude De ville binnen gekregen. Maaaar de kroon is niet compleet en ik weet niet goed welk kaliber het is. Voordat ik hem weg breng naar de horlogemaker wil ik graag jullie mening of die kroon nog te herstellen is en verdere info over kaliber en leeftijd. Hij is erg smerig, verder weinig beschadigingen. Zie de foto’s en graag jullie opmerkingen.
Groet, Hans

Aan de stift lijkt roest te zitten, ook de wijzerplaat lijkt een roest kleur aan de randen te hebben. Als dit klopt is hij vochtig geweest.
Aan de kroonzijde zie je ook iets metaals langs lopen, iets dieper in het uurwerk, deze is ook geoxideerd

1 like

Dank voor je mening. Ik begrijp hieruit dat ik er maar beter niet te veel geld en energie in kan steken. :persevere:
Groet, Hans

Loopt het horloge nog goed? Ja: dan gewoon alles schoon laten maken en een nieuwe kroon laten plaatsen, dan kan je er weer jaren tegenaan.

1 like

Laat er morgen een nieuwe batterij in zetten en :crossed_fingers:zal dan ziet of hij nog wil gaan lopen .
Hopelijk is een nieuwe kroon makkelijk te kopen?
Dank en gegroet. Hans

Kan het cal nr niet goed lezen maar bij de oudere quartz werken van Omega werd nog wel eens een stift/kroon combinatie gebruikt waar bij een push gedeelte in centrum van de kroon een bijzondere gelijkzet methode inhield - na drie keer indrukken als ik me goed herinner. Dus niet echt een standaard kroon&stift, en ook niet 1, 2, 3 makkelijk te vinden. Maar hopelijk gaat het hier om een gewone :+1:

1 like

Dank voor je antwoord. Lopen doet hij in iedergeval :grinning: mijn horlogemaker gaat nu op zoek naar een vervangende kroon/stift afwachten maar .
Groet Hans

Het is een mooie vind ik. Waar heb je hem opgesnord?

In België via een vriend. Ik heb er nog een uit die tijd maar dat is een Seamaster . Het model is vergelijkbaar .

Deze is in orde gekomen gelukkig en ook in nette staat.
Groet, Hans

1 like

Erg mooi!

2 likes

Kaliber Omega 1320. Met speciale druk kroon.
Veel onderdelen te koop evt. Ebay

2 likes