Nieuw hier en op zoek naar waarde bepaling horloge gevonden in een oude doos op zolder…geen foto’s of informatie maar wil wel graag weten wat ie waard is!
Goed…alle gekheid op een stokje Nu even serieus…mijn pa was zojuist even op de koffie en je lult wat bij over van alles en nog wat waaronder horloges.
Hij draagt al vele jaren een Omega De Ville quartz, gekregen van een zakenrelatie back in the days. Hij weet echter niet meer wanneer dit precies is geweest, al denkt hij aan 1977, en is toch benieuwd naar jaartal van het horloge en eventuele andere details. Waarde zou waarschijnlijk rond eur 3000 liggen momenteel, al vraag ik mij dat af. Originele Omega lederen band.
Hieronder een paar foto’s van voor en achterkant. Ik kan zelf helaas het deksel niet openmaken.
Wie heeft misschien iets meer informatie over dit specifieke model / historie?
Ik zou het hartstikke leuk vinden om mijn ouwe iets meer te kunnen vertellen over zijn horloge. Alvast bedankt voor de hulp mannen
Op oude factuur uit 2009 staat nog onderstaande informatie :
horloge nr. 0000024292
full repair:
hand Hm 11,2 BAG
Yel.plat crown 20m 2 n18
gasket
crystal sleeve
case tube
Ook nog een heel oud bewijs van Omega en daar staat op :
15-2- 1985
7494B M1 1910224
47502144
Ik hoop dat iemand regelmatig de batterij heeft gewisseld of er uit gehaald heeft, want als die is uitgelopen, dan zie je aan tegen een kost die ongeveer gelijk is aan de huidige waarde om alles terug werkende te krijgen. Dus werkt die?
Het is wel grappig hoe men de prijs altijd overschat. Denken (hopen) de jackpot te hebben zodra ze een mooi horloge van een goed merk en wat goud erbij hebben.
Mwah, de meeste mensen zijn juist verbaasd wat die “ouwe troep” nog waard is vaak. Maar goed, waarde is niet heel belangrijk want zo’n horloge moet je natuurlijk niet verkopen.