Te koop en/of te ruil
Merk en model: omega de ville 166.0134
Diameter: 36!
Leeftijd: 1972 (schatting)
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): jun 2024
Factuur en/of certificaat: nee
Originele doos en/of eventuele accessoires: nee
Verzendkosten of afgehaald in regio: gemeente breda
Conditie (krassen, werking etc): een horloge van ruim 50 jaar oud met wel wat lichte krasjes maar niets opvallends. Op de gouden band zitten in bepaald licht ook een paar krassen. Het omega plexi heeft links midden een klein scheurtje. Op de foto gezet. Je voelt het niet met je vinger.
Als ik het horloge draag schud ik een paar lichtjes en het gaat lopen. Opwinden via de kroon werkt niet.
Quickset is aanwezig en werkzaam.
Datum verspringt netjes op 12 uur.
Soort uurwerk en kaliber: 1012
Vraagprijs: €5350
Een gouden horloge van een gerenommeerd merk is momenteel nergens voor een dergelijke prijs te vinden.
De kast en band zijn volledig 14k goud. Dit is zo via het horlogeforum aangekocht en ik heb het ook laten testen bij een juwelier. Die schatte in dat er nog 20 gram afgaat en dat de rest zuiver goud is. Het is een monoblock case. Met een 95-20 =75 / 24 * 14 = 44 gr * 124 euro = 5424 euro. Met deze berekening zit ik onder of rond de goudwaarde.
Exact deze uitvoering stond laatst te koop bij klene edelmetaal voor 9500 euro.
Het is een bijzonder horloge met een voor die tijd grote Diameter, 36mm. De meeste zijn 34mm. De gouden band is lekker ruim en bezit op 18.6mm dus voelt niet ielig. Ook heeft deze band een mooie omega clasp met wat micro adjust punten, is ook vaak niet mogelijk. Mijn pols is 17.5 cm en kan nog 1 punt strakker maar 3 punten ruimer.
Dan nog even de reden van verkoop. Eigenlijk wil ik hem houden maar het kriebelt weer voor iets nieuws, dit keer iets morderner, speedmaster of iwc mark oid. Ruil aanbieden kan maar ben wel selectief.
Ophalen regio breda of verzekerd verzenden bomproof maar wel risico koper. Hoge voorkeur ophalen of ergens in de buurt afspreken.
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.