Omega De Ville

Goedendag,

Dit is mijn eerste post hier op dit Forum en wil graag hulp van jullie Kenners.
Ik heb een Omega De Ville Horloge deze heb ik zitten zoeken op het internet en op de Site van Omega zelf maar kon niet helemaal de juiste vinden.
De horloge die erop lijkt is de Omega De Ville met het nummer 591.0028 maar deze in goud en die van mij is van staal.
Het orginele lerenbandje zit er nog aan.

Nu heb ik hem open laten maken bij een juwelier en die zei dat het wel een orginele Omega is.

Weet 1 van jullie misschien meer informatie over dit horloge en eventuele de waarde van dit horloge?

Met vriendelijke Groet,

Terence

Hallo Terence,

Welkom op het Horlogeforum .
Meer info over deze klok heb ik niet echt voor je .
Als dit een erfstukje is , kan ik je wel vertellen dat de emotionele waarde veel hoger is als de materiele waarde van dit klokje .
Als je het klokje elders gekocht hebt , hoop ik voor je dat je er niet echt veel voor betaald hebt , daar ik verwacht dat je voor enkele/meerdere tientjes al snel iets leukers kunt bemachtigen :sunglasses: , bijv op de Rikketik
Nu hoop ik ook nog voor je dat ik me erg vergist heb in mijn uitspraak .
De echte Omega mensen hier op het forum zullen wel snel reageren met meer bruikbare info voor je :wink:

Een foto van het uurwerk en de binnenkant van de deksel kunnen uitsluitsel geven.

Mis ik de kroon of ligt dat aan de foto?

Hallo allemaal,
bedankt voor de antwoorden.
De kroon mist niet, deze is net als de 591.0028 op de website van omega zelf.
De kroon zit ingewerkt in het horloge. Erg mooi… meer informatie is dus eventueel te vinden op omega met als kenmerk 591.0028. Behalve dat dit de stainless steel versie is.

hem open maken vond ik een niet goed idee. Daarom hebben wij hem door een juwelier laten bekijken en die heeft hem ook geopend. Het batt kon toen ook vervangen worden.:wink:
De vraag of het een echte zou zijn werd absoluut bevestigd. Hij is echt.
Alleen nu de vraag wat de waarde kan zijn. Ik vind hem nergens op het net. En dat maakt het lastig

Met vriendelijke groet
Terence

Omega quartzen zonder poespas moet je rekenen op een 100-200 Euro als je er een koper voor kunt vinden. De meeste Omega liefhebbers willen mechanische horloges.

Heb je hier op het forum gekeken wat Omega quartzen ongeveer doen? Bijvoorbeeld hier: http://www.horlogeforum.nl/read.php?18,335416,335416#msg-335416. Heb je een beetje een idee. De jouwe heeft - schat ik in - wel een wat minder spannende wijzerplaat. De kast is ook niet helemaal netjes volgens mij.

EDIT: als het inderdaad die referentie is, is het een damesmodel. Ik ben bang dat die bij verzamelaars niet geliefd zijn…

Waarom ? Omdat vrouwen geen verzameldrang hebben in deze ? Lol
Geintje hoor. Maar rond de 100 euro lijkt me haalbaar toch…

Het leuke aan dit horloge is dat ik hem gekocht heb voor 0,10 cent !
Dit bij een tweedehands winkel in de buurt… nieuw batt a 15 euro
Maakt dit horloge toch wel erg leuk. :smiley:

Als ik hem kan verkopen voor 100 doe ik dat, zoniet dat heb ik er een leuk horloge voor 15,10 bij
:D.

Groeten terence

100 euro is denk ik niet haalbaar als het inderdaad een damesmodel is. Maar 10 cent voor een werkend horloge van een mooi merk is altijd leuk natuurlijk.

Terence Schreef:

Waarom ? Omdat vrouwen geen verzameldrang hebben
in deze ? Lol
Geintje hoor. Maar rond de 100 euro lijkt me
haalbaar toch…

Het leuke aan dit horloge is dat ik hem gekocht
heb voor 0,10 cent !
Dit bij een tweedehands winkel in de buurt… nieuw
batt a 15 euro
Maakt dit horloge toch wel erg leuk. :smiley:

Als ik hem kan verkopen voor 100 doe ik dat,
zoniet dat heb ik er een leuk horloge voor 15,10
bij
:D.

Groeten terence

Ach, jij zit mooi voor een dubbeltje op de eerste rang, toch?!(:smiley:
Veel plezier ermee!

Damesmodellen veranderen alles, dan ga je denk ik de 100 zeker niet halen, ik heb er laats nog 1 gekocht voor 36 euro’s.

ps, de volgende keer gewoon zelf de batterij vervangen, dat kost je maar een euro of 3.

Op WUS is al verteld dat dit de ST 591.0011 is. Inderdaad een damesmodel uit 1977-1981.

wou zelf wel de batterij vervangen maar ik kreeg het klepje niet open.

Beste tjvreeken,

Ja klopt dat ik het horloge daar ook neer had gezet.
Maar aangezien mijn engels niet je van het is dacht ik post hem hier ook.
Maar wat ik daar ook al zei is dat hij wel lijkt op de 0011 maar dat op die foto meer op de wijzerplaat staat dan op die van mij. daarom ook nog een beetje mijn twijfels.

de 0028 lijkt er toch het meest op maar dan is die van mij stainless steel.

Als ik op google zoek bv of op de omega site dan vind ik ze wel maar niet precies het zelfde.
Ik weet niet of Omega meerdere modellen onder het zelfde type nummer maakt en ben zelf heel nieuwsgierig naar dit horloge geworden omdat ik niet precies dezelfde kan vinden.

Misschien is dat wel een Tik van mij.

Ps de .0028 heeft ook dezelfde “kroon” als die van mij.
De .0011 is echt ook qua kroon anders.

Groeten terence

Wat je ervoor betaald hebt is een schijntje natuurlijk maar een damesmodel quartz zal niet veel opbrengen, denk tussen de 20-30 euro

Zojuist met een juwelier gesproken,…
Deze man wil er 50 euro voor geven, en zou hem dan door verkopen voor 100 a 150 euro.
Hij zegt je kunt hem beter zelf verkopen voor dat geld.

Groeten terence

Ik zou zeggen, zet haar op Marktplaats. Dan zie je het snel genoeg. Persoonlijk vind ik 50 euro een redelijk aanbod.

groet,
Niels

Same here, zou het direct doen ,heb mechanische voor minder verkocht.

ok, dank jullie allen voor alle waardevolle informatie.

zal nog eens op zolder kijken volgens mij heb ik nog een paar zakhorloges van mijn opa.
misschien zit daar nog een mooi juweeltje tussen.

Terence Schreef:

ok, dank jullie allen voor alle waardevolle
informatie.

zal nog eens op zolder kijken volgens mij heb ik
nog een paar zakhorloges van mijn opa.
misschien zit daar nog een mooi juweeltje tussen.

Laat ze maar zien, we zijn hier gek op foto’s:)

En succes met de verkoop van dit horloge!