Hallo,
Mijn naam is Jordi en ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb een vraag over een Omega De Ville, uit welk jaar komt ie ongeveer en wie weet ongeveer de waarde van dit horloge?
Ik dank u zeer,
Hier de foto’s.
Groeten,
Jordi
Hallo,
Mijn naam is Jordi en ik ben nieuw op dit forum.
Ik heb een vraag over een Omega De Ville, uit welk jaar komt ie ongeveer en wie weet ongeveer de waarde van dit horloge?
Ik dank u zeer,
Hier de foto’s.
Groeten,
Jordi
instapmodel Omega uit jaren 80-90, brengen tussen de 50-100 euro op mits werkend.
m.i. brengt ie wel iets meer op hoor, Misschien aan de handel tussen 50-100, maar op marktplaats of particulier wel meer dan EUR 100. Mits inderdaad werkend met nieuwe batterij.
En het zou zo maar kunnen zijn dat het goudkleurige gedeelte niet verguld is maar massief goud.
Ik heb dat toendertijd eens van een kennis gehoord, die zo’n exemplaar had.
Dus voor de zekerheid ff naar een goudkeurtje zoeken…
En ja, heren, ik weet het: het is ongebruikelijk met een stalen bodem, maar toch…
Een uitzondering is bijv. een Seamaster DeVille uit het midden van de 60er jaren. Die werd gemaakt in double, maar ook in goud met een stalen deksel.
Ook IWC uit die periode maakte horloges van goud met een stalen deksel!
Ik ben er onmiddelijk vanuit gegaan dat dit double was. Een echt gouden kast is mij onbekend. Staat het goudkeurtje dan wel in de stalen deksel? Of in elk geval een aanduiding of dit een gouden horloge is?
Ik ben er onmiddelijk vanuit gegaan dat dit double
was. Een echt gouden kast is mij onbekend. Staat
het goudkeurtje dan wel in de stalen deksel? Of in
elk geval een aanduiding of dit een gouden horloge
is?
Gezien de aard van die kennis, had ik geen reden om zijn woorden in twijfel te trekken. Dus heb ik niet gevraagd waar de keur dan wel zou staan.
Misschien staat ie in één van de pootjes… (net als bij het Seamaster DeVille-model uit de 60er jaren).
In de Omega-catalogus van 1992 wordt i.i.g. gesproken van 18krt. goud…
Verder heb ik wel wat moeite met de aanduiding “instapmodel”…
De DeVille-lijn was een lijn van chique modellen, dus voor de geklede man en vrouw.
Ze waren voor die tijd al best prijzig!
marijn Schreef:
Ik ben er onmiddelijk vanuit gegaan dat dit
double
was. Een echt gouden kast is mij onbekend.
Staat
het goudkeurtje dan wel in de stalen deksel? Of
in
elk geval een aanduiding of dit een gouden
horloge
is?Gezien de aard van die kennis, had ik geen reden
om zijn woorden in twijfel te trekken. Dus heb ik
niet gevraagd waar de keur dan wel zou staan.
Misschien staat ie in één van de pootjes… (net
als bij het Seamaster DeVille-model uit de 60er
jaren).
In de Omega-catalogus van 1992 wordt i.i.g.
gesproken van 18krt. goud…Verder heb ik wel wat moeite met de aanduiding
"instapmodel"…
De DeVille-lijn was een lijn van chique modellen,
dus voor de geklede man en vrouw.
Ze waren voor die tijd al best prijzig!
n.b. De enige makke bij de waardebepaling is de afmeting.
Deze horloges meten iets van 32mm. Voor die tijd normaal voor een dresswatch, maar nu nét iets te klein als herenmodel en dus alleen verkoopbaar als dameshorloge.
Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie snellen reacties, en ik ben blij dat ik nu ongeveer weet uit welk jaar die ongeveer komt en dat ik weet wat hij ongeveer waard is!!
Ik zal voor jullie nog is checken over of het echt goud is of double want nu weet ik dat nog niet. Ik zal dan netjes een foto plaatsten dat jullie ook het horloge van binnen kunnen zien met evt goud aanduiding.
Met vriendelijke groeten,
Jordi
Inschatting was zonder te weten of hij netjes loopt etc , ik zal voor de handel inderdaad nooit meer betalen dan 50 voor dit model , is volgens mij wel het goedkoopste model wat je kon krijgen voor heren dus instapmodel toch?
Ik heb er pas nog een gehad en lijkt bijna geen omega zo zwak afgewerkt bv logo op bandclip, logo en naam op wijzerplaat .
Dit is mijn mening en visie en er zijn vast anderen die hem wat meer waarderen dan ik dus laat je vooral niet ontmoedigen.
Ik heb een paar jaar geleden mijn vergelijkbare De Ville verkocht aan een mede forumlid voor 150 of 175 euro (weet het niet exact meer). Echter, die had wel een datumaanduiding (mooi in de kleur van de wijzerplaat) maar ook een versleten bandje hetgeen ik uiteraard in de advertentie had vermeld.
Grt. Marco
Hallo allen,
Ik heb nog even gekeken of het nou goud of double is maar het is double, dus de waarde van de omega zal dan niet zo heel hoog zijn.
Maar dankzij jullie weet ik iets meer van de Omega de ville.
Dank daarvoor.
Groetjes,
Jordi