Omega DE VILLE

Ik ben in het bezit gekomen van een Omega De Ville met ref. nr. 351.8383.G. Door het nummer te Googlen kom ik de site van Omega terecht. Daar staat het volgende:
Reference BA 351.8383

International collection: 1974

Movement Type: Automatic (mechanical)

Caliber number: 711

Superflat

Created in 1964

24 jewels

Central sweep-second hand
Case

18K solid yellow gold

Case back
Press-in

Dial
Gilt

Crystal
Scratch-resistant sapphire

Bracelet
18K solid gold (soldered)

Water resistance
No

Kan iemand mij vertellen waar ik dit horloge het beste kan laten taxeren en eventueel verkopen?

Hallo, heb een PB gestuurd met de criteria die ik nodig heb om je een richtprijs te geven.

Hierbij een fot van het horloge.

Ga maar uit van de goudprijs. Voor een indicatie zie http://www.inkoop-goud-amsterdam.nl/home.php
Het gewicht van het glaasje en uurwerkje zal van het totaalgewicht worden afgehaald.
Hoe mooi het horloge ook is, de makke zit 'm in de aangezette band die qua lengte, maar voor een beperkt aantal dragers geschikt is.
Een losse kast met een leren band is wat universeler.

Geen dank hoor, we hebben het weer graag gedaan!

Brutus Schreef:

Geen dank hoor, we hebben het weer graag gedaan!

:smiley:

Had ook een mail ontvangen maar helaas is het een van de lelijkste omega’s ooit gemaakt en heb dus gee bod uitgebracht.

Hij is wellicht al op vakantie van zijn te verwachten opbrengst…
(:smiley:

Helaas is ie nog niet op vakantie van het geld. Niemand wil toch zo’n spuuglelijk horloge hebben. Laat hem voorlopig denk maar even liggen en wacht tot de goudprijs weer omhoog gaat.

Heb niet altijd tijd om direct te reageren, ook niet altijd zin om achter de computer te zitten. Vandaar nog niet gereageerd.

Met welgemeende excuses.

BlueFinger Schreef:

Helaas is ie nog niet op vakantie van het geld.
Niemand wil toch zo’n spuuglelijk horloge hebben.
Laat hem voorlopig denk maar even liggen en wacht
tot de goudprijs weer omhoog gaat.

Heb niet altijd tijd om direct te reageren, ook
niet altijd zin om achter de computer te zitten.
Vandaar nog niet gereageerd.

Met welgemeende excuses.

(tu)

Ik moet wel toegeven dat dit forum erg aanstekelijk werkt. Word geloof ik een beetje horloge gek van al dat moois dat voorbij komt en waar je heerlijk over kunt kwijlen.

Misschien toch maar snel verkopen en iets moois, maar dan wel echt mooi vintage, er voor terug kopen.

In dat geval doe je er goed aan om
a. het vintage-deel van regelmatig te bezoeken
b. vooral niet te impulsief beslissen. Op vintage gebied worden veel horloges aangeboden die zijn samengesteld. Voorbeelden zijn o.a. verkeerde wijzers en kronen. Ook wijzerplaten worden nogal eens geredialed.
c. eerst dus goed je huiswerk doen, alvorens je iets aanschaft en bij twijfel afblijven!

Je gaf hierboven aan dat dit forum aanstekelijk werkt. Je kunt dus nog stoppen, straks spreek je al van verslavend en over een maand ben je een horloge-junk die hier dagelijks z’n dope komt halen!:wink:
Je bent dus gewaarschuwd!(:smiley:

Duidelijk verhaal. Zal me, voordat ik over ga tot de aankoop van, eerst goed verdiepen in de materie. Bedankt

Brutus Schreef:

In dat geval doe je er goed aan om
a. het vintage-deel van regelmatig te bezoeken
b. vooral niet te impulsief beslissen. Op vintage
gebied worden veel horloges aangeboden die zijn
samengesteld. Voorbeelden zijn o.a. verkeerde
wijzers en kronen. Ook wijzerplaten worden nogal
eens geredialed.
c. eerst dus goed je huiswerk doen, alvorens je
iets aanschaft en bij twijfel afblijven!

Je gaf hierboven aan dat dit forum aanstekelijk
werkt. Je kunt dus nog stoppen, straks spreek je
al van verslavend en over een maand ben je een
horloge-junk die hier dagelijks z’n dope komt
halen!:wink:
Je bent dus gewaarschuwd!(:smiley:

Goede tips(tu):}