Ik ben nieuw op dit forum dus absoluut (nog) geen kenner maar wel ijverig om bij te leren. Ik heb een oude omega gekocht voor relatief weinig geld en vroeg me dus af het om een origineel of een redial gaat. Hij is wat beschadigd aan de achterkant en vroeg me af of het de moeite is hem op te laten knappen!
Zou top zijn om jullie adviezen of opmerkingen te horen!
Gezien het Gouden achterdeksel lijkt me dit een volhouden horloge. Wellicht 14kt voor de De Ville reeks. Normaal ga je binnenin het achterdeksel wel goudmerkjes vinden denk ik.
Er lijkt mij op het zicht niks alarmerend. Ik denk dat het zeker de moeite is om deze op te knappen. Er zal hier op het forum wel een kundige horlogemaker te vinden zijn die je hiermee kan helpen.
De referentie is volgens mij 165033, zoals op het deksel staat.
Als je die referentie op Google ingeeft krijg je allemaal soortgelijke DeVille’s met dezelfde inscriptie achterop. Weliswaar vooral in staal, maar hetzelfde model.
Dit is een monocase, dat is dus geen deksel achterop. Het uurwerk gaat er vanaf de voorkant uit.
De verwijzing naar Tool 106 is de tool die (onder andere) gebruikt kan worden om het glas eruit te liften aan de voorkant.
Ook, maar er moet ook een zichtbaar merkje op de lugs of tussen de lugs te vinden zijn. Ziet er niet uit als een redial, wel als een doorleefd exemplaar
Ik service deze frontloaders niet meer omdat ik niet meer aan de glaasjes kan komen. Die waren via CousinsUK ongeveer 50 euro. Nu alleen via Omega-certified horlogemakers, en dan 100 euro (voor een plastic glaasje!) plus de enorme verplichte servicekosten die door Bienne voorgeschreven worden.
Die frontloader-glaasjes hebben altijd haarscheurtjes en/of sneuvelen door ouderdom bij het verwijderen - dat moet hier namelijk met perslucht.
Hier mijn laatst geservicede frontloader; uitgewoonde plaat maar nog wel een nieuwe originele Omega-plexi. 2017.